måndag, februari 01, 2010

Skyll dig själv, inget händer här..

Idag har jag minsann grubblat en stor del av dagen. Jag har funderat på varför saker blir som de blir, och varför det ibland inte blir som man tänkt sig? Mer om detta längre ner, först: Min helg i Göteborg med Stonie :)
Jag tillbringade nästan 2 hela dagar ihop med min lilla gurkgroda (Jag vet att du kommer tänka snark när du läste min benämning av dig här, det gör inget)
Vi hade det mysigt, åt på resturang, var ute och dansade, promenerade i Slottsskogen utklädda till sunkiga bollar ;) Men framför allt annat så pratade vi om allt och ingenting. Jag vet inte hur vi kan ha så mycket att prata om, man tycker ju att man borde kunna läsa allt på facebook, eller? ;) haha.. nu skojade jag! Vi pratade om framtiden, familjen, livet, boende, Atlas, vänner - ja, typ allting. Det känns alltid så skönt att veta att vad jag än säger, och ibland inte ens behöver säga. Så vet hon vad jag menar, den där tjejen som är som min egen sierska :)
Vi var som sagt och svänge våra lurviga i fredags. Påväg dit höll jag på att förfrysa ett öra (samma öra som jag förfrös i Tyskland) och halka ihjäl mig. Dock så klarade vi oss båda utan skador, från denna transportsträcka!
Inne på stället, dit vi gick måste jag säga att det var lite alternativt. Niels från Timos band var där som DJ, vilket resulterade i en variation av konstig, men bra musik :P Jag kände att vi var uttittade av en liten tjejklunga, men jag och Stina kom överens om att; SNARK! :P
Snark är förövrigt ett ord som man kan använda när något känns lite omständigt, jobbigt, onödigt, töntigt eller vid ett helt vanligt trötthetsanfall. Jag tror att jag kommer skapa en trend med detta uttryck, jag har redan en anhängare :)

På hemresan från denna isgatans stad fick vi växelspårsfel på tåget. Restiden ökade med 44%, vilket jag just räknade ut med en solcells-miniräknare, som man kan stänga av genom att tryck 1,2,3 samtidigt som man trycker ner ON-knappen, även om den saknar OFF-knapp (Ett tips från coachen) Det gick bra dock, även om jag led av oändlig huvudvärk första timmen av denna tågresa. Det gick över :)
Väl framme i metropolen Skövde, åkte jag händelsernas mitt; Skultorp, för att hämta syrran med bihang för en utekväll :P Själv åkte jag hem och lade mig till sängs, jag var såå trött. En nisse som var glad av att se mig, var min alltid lika glada sambo Atlas. Han skuttade och pep tills han fick ge mig en riktig hundpuss, sen gick han och sov vid min sängs fotände.

Idag har jag tränat hund vid Flugebyn ihop med andra tokar som ger sig ut i -20 grader kallt väder, entusiaster - verkligen. Vi hade lydnad i grupp, inte Atlas starkaste moment. Jag fick dock hjälp och tips enskilt, vilket gav stora resultat. Jag ska öva under veckan, och visa upp vad vi åstadkommit nästa helg ;) Jag åkte hem, åt lunch och somnade någon timma eller två.
Vaknade av at mamma talade med mormor i telefonen, hon var lite orolig. Jag fick en klump i magen, och den sitter i än. Men jag håller tummar och tår, och försöker tänka positivt och överföra lite kraft till alla berörda, så att detta går vägen. På kvällen har jag och Atlas gått två promenader i vår nya fason, vilket går underbart bra än så länge (Utan fyrbent störning) Sen har jag badat bastu, ätit gröt och kikat på Wallander på TV:n. Tänker nu försöka slå mig till ro i sängen, ögonlocken börjar falla ner nu, och då ska man passa på. Imorgon ska jag och Atlas ha skitroligt, det har jag bestämt :)

Sov så gott alla, och ta hand om er i vinterkylan!
Kramar..

1 kommentar:

  1. Kramizar i massor!

    Å det finns plats här uppe för dig när helst du vill :)

    kramizar

    SvaraRadera