onsdag, februari 03, 2010

Lägenhet, lägenhet.. ge mig!

Detta oändliga letande av bostad, herre jäklars vad svårt allting ska vara då :P
Jag var på en visning igår, och hos banken idag. När jag gick därifrån sa min bankman; Nu är det bara att slänga sig in i budgivningarna. Ja sannerligen. Vissa har verkligen taktik i budgivandet. Jag kände att jag hittat en som var bra, men då hittade jag en mycket snarlik bostadsrätt med lägre avgift och lite högre insats, vilket jag inser är en bra lösning, om jag ska läsa framöver och inte vill bo 'dyrt'.. Jaja, jag klurar vidare och hoppas att jag får som jag vill, vad det nu är :P Jag känner just nu att jag bara måste göra något. Jag kan inte bo hemma längre!

Nog tjatat om mig och mina mini-bekymmer. Har vart hos mormor och hälsat på idag igen. Hon visade mig lite steg ur deras seniordansgrupp, samt sjöng lite gamla finska 'bitar' för mig. Hon har en så mysig, men gäll röst, min lilla mummu :) Jag hade med mig fikabröd, och vi pratade om allt och ingenting. Jag är så glad att jag åtminstonde kan förkorta hennes dag, som annars bara går åt att tänka, en liten smula. Om bara ytte-pytte, så är jag nöjd. Jag ska meddela att hon är sjukt grym på senoirdans. Hon nynnar alltid på låten som de övat till, samtidigt som hon rabblar alla steg; "steg och dubbelsteg. Häl och tå - vänd. Steg och dubbelsteg. Häl och tå - vänd. Höger och ihop, vänster och ihop. Runt, runt, runt och runt." Så himla gullig min lilla skruttgumma :)
Annars så har jag drällt runt en del idag. Tog en tur med Atlas till Skövde. Vi mötte upp mamma efter jobbet och knatade runt i staden t 1,5 timma. Skönt för ryggen, även om det var segt att gå i det oskottade väglaget. Min ena höft blev lite ond igen, men det går ju såklart över när jag gör mina stretchövningar (som jag är så sjukt flitig med)

Efter att ha skottat upp vår infart, samt puttat loss pappas bil med tillhörande släp, med hjälp av traktorn, åt vi ärtsoppa och pannkakor. Vi är inte som andra som äter det varje torsdag, utan vi äter det ibland, när det finns hemma och vi är sugna på det! Sen har jag och mamma kollat igenom vad jag kan tänkas behöva köpa till när jag flyttar, genom att gå igenom allting jag har. Det visade sig vara sjukt massa saker, som jag redan hade.
Idag borde jag börja vända om dygnet igen, men jag vet inte om jag orkar.. Jag är så sjukt trött redan! Jaja, nu ska jag nog slänga mig lite framför tv och glo.

Ha det gött alla :) Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar