tisdag, februari 23, 2010

I min vackra vita vintervärld..

Snö, snö och åter snö.. jag tröttnade på det här om dagen, när mitt liv gick ut på att skotta, men så inser jag att; vad blir bättre av att jag stör mig på snön? Den kommer troligtvis att ligga kvar ett bra tag till. Så nu säger jag 'Hurra vinter' och hoppas att det kan lura fram lite vår i världen.
Idag har jag jobbat, vilket har gått förvånandsvärt fort.
Efter jobbet tog jag mig hem illa kvickt, med en massa flyttlådor som jag fick av en arbetskamrat. Mycket passande gåva tänker jag.
Atlas, som hade varit inne ett ganska bra tag, sa direkt till mig att vi skulle gå ut. Så jag stoppade i mig lite mat, medan jag satt vi ett levandes ljus och tänkte på lugnet. (Detta låter kanske otroligt flummigt, men så var det faktiskt) Jag uppskattar att bara sitta och titta, och känna mig lugn.
Jag och Atlas tog sedan en lång sväng-om i Tibros finaste delar, nämligen industriområdet ;)
Allting gick jättebra och han var så följsam, jag kunde tom. fota lite då och då.
Dock så såg jag en annan hund på kanske 50 meters håll,ropade in Atlas för att koppla honom. Detta resulterade i att Atlas blev jagad av den andra hunden mot mig, tills han vände om och sa ifrån. (Detta är verkligen en av hans talanger)
Ett mindre hundbråk utbröt, eftersom den andra individen var en ett-årig hanhund som ville leka, vilket Atlas inte riktigt ställde upp på, om jag uttrycker mig milt ;)
Vi fortsatte vidare, efter att ha pratat en stund med ägarinnan och sett så att hundarna var OK. Slutmålet var mormor, som förberett en semla till mig.
Atlas fick nog lite ont i sina bakben efter den lilla tumulten. Han var nämligen otroligt rastlös hos mormor, och när jag tänkte stretcha hans ben, så skrek han ordentligt :( Min lilla skruttgurka!
Hos mormor var det mysigt, där stannade jag några timmar. Vi pratade om allt möjligt, jag gav henne lite massage, och hon gav igen med samma medel :)

Nedan kan ni se lite bilder som jag tagit under dagen. Även syrran är med på en bild, för att hon är sötast =)

Puss&kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar