söndag, december 06, 2009

spårträning och biobesök!

Dagens blogginnehåll; hundträning samt biobesök.. Det är typ det ;) Men för att fylla ut lite, lägger jag till hundtränar bilder från dagens spårskog, samt lite utfyllnadstext!
Idag har jag och två vänner vart ute i 'buschen' och härjat, med varsin schäfer i snöret.. vilket var mycket trevligt :) Svartafaran, Fejja, fick ett spår med några vinklar samt 3 apporter inkl. slut. Hon fixade det galant! En tydlig dam vill jag lova! Wittras spår lade jag, det innehåll klurigheter i början.. Jag tror på idéen att göra det svårt från start, eftersom hon ibland slarvar lite när det blir för lätt. Ella och jag tänker lika på den punkten, vilket är roligt! Jag gick igenom buskage, över stock och sten med många vinklar, och hon spårade återigen som en gudinna :)
Atlas blev lite fundersam, när det visade sig att jag skulle agera fotograf när han spårade, och att Ella skulle hänga bakom i linan.. det var roligt att se hur han jobbade, även om han slarvade och tog spåret på vinden titt som tätt.. Min lilla fuskis! Men han tog sig runt spåret galant han också, öven om han gick över 2 apporter (tror jag, om inte 3) Han såg rolig ut när vi kom ut på vägen, som Ella följt en bit. Där satte sig min lilla prins och tittade på mig, som stod längre bort. Hans ögon såg ut att säga; Men vad gör du där borta Kristin, kom hit! Jag fnissade lite, och talade om att han skulle ta spåret, vilket han gjorde :)
Allting gick bra, och det var intressant att se att han kunde jobba med en annan förare i spåret, även om han såg ut att klura lite på vad vi tänkte :D

Väl färdiga, begav jag mig hemåt i rasande takt.. sen var det Skövde och kinaresturang som gällde, innan vi skulle på bio. Mysipys var det, och filmen var bra! Millenium är allt en bra trilogi :) Nu är jag trött som en sill och har huvudvärk så det skriker om det! Imorgon ska jag kika på lägenhet.. det blir spännande, hoppas det är som jag vill :)

Sov gott alla, och håll tillgodo med de snygga bilderna ;) Hundsport är den snygga stilens sport ;)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar