söndag, december 06, 2009

Jaa... vart ska man börja någonstans?

En sådan dag! jag vet inte om jag gillar den, eller om jag tycker illa om den, men det är trots allt en dag av mitt liv, så den är väl värd att nämnas tror jag? =P
Det började trögt, jag är som sagt ingen projektil ur sängen på morgonen, om vi säger så (jag är nog inte ens lika snabb som ett vattenpistolskott, om vi ska tala krigsmedels-skalor, men det ska vi kasnke inte) Jag grejjade runt lite, och gick ut och tränade lite lydnad med Atlas, vilket gick bra. Körde mest kontakt/linförighet, men även lite ställande och sitt kvar (som är det jobbigaste just nu, enligt vovven) Sedan tillagade jag en utsökt lunch bestående av köttfärssås, mums!

Jag hade bjudit middagsgäster till kvällen, och pappa beövde ha sina traktorer tankade. Så vi åkte, han och jag, i varsin Fergusson-traktor igenom Tibro cetrum för att tanka. Om ni tyckte att karavanåkningen gav mig en liten lantis-stämpel, lyssna på det här.. På väg hem från 'tappen' skulle vi inhandla min bjudningsmat. Vi parkerade alltså våra traktorer utanför mataffären, gick in i butiken iklädda skitiga jobbarkläder, jag hade även en ursnygg toppluva :D Ibland undrar jag om jag verkligen bryr mig för lite om vad andra tycker? Ibland blir jag tveksam själv, menmen.. så länge jag inte skadar mig själv eller någon annan med min, ibland 'obryiga' livsstil, så är det kasnke okej? eller inte :D Nog om det.. jag kände mig lite som en byfåne. Men jag kan inte rå för att jag gillar att köra traktor, brummandet är något visst :) Det var dock svårt att köra hem med en matkasse i knäet, men det fungerade det med!

Väl hemma från denna otroligt lustiga strapats startade jag upp med att laga maten.. Jag skulle bjuda på potatisgratäng med olika sorters skinka på ett fat. Till efterrätt var det hemgjord passionsfrukts cheesecake (som blev över eftersom gästerna hade med sig egna kakor =D ). Maten blev riktigt lyckad och alla mina 5 gäster, mormor, syster, Alex, mor & far, var nöjda med tillställningen. Sedan var det häng i soffan som gällde. Då hade alla åkt hem!
Jag, mamma och pappa satt i soffan och kollade på en film, som för övrigt var bra :) Kände mig dock så otroligt ensam och övergiven samt rastlös.. Jag bestämde då att jag måste hitta minst 2 stycken vänner till som man kan vara med bara så där, inget krångel liksom.. Jag har redan många, men två till, så tror jag att mina attacker av ensamhet slutar upp med att spela mig ett spratt! Pappa gick i alla fall med mig ut på kvällsrastningen av Atlas. Det uppskattade jag mycket <3 Nu vill jag susa i säven, men ni som inte vill sova just när ni läser denna rad, vänligen se på bilderna nedan :)
Pussipuss alla!



1 kommentar:

  1. Åh nej jag vill inte att du ska känna dig ensam!! <3 Om det va för att jag onte orkade gå ut sm du kände det så så ber jag om ursäkt... Men bara så du vet får du alltid komma hit när du känner dig ensam <3 :)

    Tack för en mysig pysig kväll igår btw :)

    PussPuss

    SvaraRadera