torsdag, december 03, 2009

Lägenhets- & vinterbilder..

Då så, nu var det dag igen för lite update, eftersom systra-mi tycker jag har är lite bilder så blir det en hel masa va den varan idag!
Som sagt, hon har ju utrymt vår 'bo' nu, och jag har besökt henne ganska frekvent i veckan för att hon inte ska känna sig ensam i sin nya boning ;) Här kommer lite bilder från en kväll jag var där, när de hade börjat få lite ordning på torpet :) Jag måste också passa på att berätta att jag fått frågan att vara min kusin Tomis förstfödde sons (som för tillfället kallas Rölli) gudmor. Detta är stort i Finland, men jag tror verkligen att jag ska tacka ja! Det känns som en ära att bli tillfrågad :)


Vi är lika på det sättet att vi är lite crazy-frog båda två ;)


Gardinerna såg 'för j*vliga ut' i sin skrynklighet, men Fixar-Frasse fixar :)


Idag har jag och Atlas inlett dagen med en långpromenad i det jättefina vintervädret, efter en lång sovmorgon.. Det var sååå mysigt och vi lekte och hade skoj i kylan (Min näsa var knallröd när jag kom in) Fotade även lite underpromenaden, vilket var roligt.. Tråkigt bara att man inte har en bättre kamera, men det har jag kanske snart ;)




I övrigt har det varit några riktigt fina dagar i Tibro by. Jag har också blivit inspirerad till att sticka och virka. Lyssnade på Karlagavgnen i P4 igår påväg hem från jobbet. Där pratades det om stickgrupper som stickar filtar och dylikt till nyfödda barn i fattiga byar i Syd Afrika, jag blev inspirerad och virkade en liten mössa, innan jag 'slog räva i täcket'.
Har även pratat med Madeleine nyligen, det var roligt.. Mycket skratt och bubbel blev det i luren, men det var skönt att ventilera lite. Det känns som jag känt henne apanslänge, för hur lång tid man än håller upp med telefonsamtalen, så flyter allting på som vanligt när vi väl pratar. Har även tänkt på Stina en hel massa det sista. Jag önskar verkligen att du bodde närmare min vän, men.. nu är det snart jul, och då får vi ses - Wieeee <3

3 kommentarer:

  1. Jasså du blev tillfrågad :) Här är man lämnad i mörkret minsan haha :P

    Kul med bilder!! :) :) <3

    / Emma

    SvaraRadera
  2. ja, tur att det är jul snart och att jag kommer hem. vi hörs alldeles för sällan :(
    /s

    SvaraRadera
  3. verkligen! menmen.. är något dåligt, kan det bara bli bättre :) puss på dig tuffing ;)

    SvaraRadera