fredag, december 25, 2009

God Jul!

Tänker bara lägga in en liten kortis om dagen. Som, som vanligt, började med lite julstress och panik. Mamma tror aldrig att hon ska hinna klart i tid :D Jag var ute med hunden, dukade och försökte hjälpa till så gott det gick.
Klockan två kom gästerna, vi glöggade lite och sen var det julmat - mumma :)
Många tjatar ofta om att det är jobbigt att fira jul med släktingar. Konstig stämning, pinsam tystnad och tråkiga människor. Jag säger tvärtom. Jag älskar när hela huset är fullt av olika individer som man kan prata, umgås och spela spel ihop med, jag menar verkligen älskar :) Jag känner att det är en liten utmaning att få alla att trivas och ha roligt, eftersom alla alltid är unika och har olika behov, men det är liksom aldrig jobbigt.
Filip, var lite otålig, så när klockan slagit fem var han fullt redo vid julklappshögen ;) Till och med jag hade lyckats skrammla ihop julklappar iår :) Jag fick presentkort, lite mascara och smink, bäddset mm. Jag blev jätteglad! Jag tycker det är skönt när man inte känner sig överöst med paket, det är ju varken huvudtanken med julen, eller någon rolig känsla, att känna att man ruinerar folk. Nej, jag är nöjd med att få någonting som jag önskat mig, och som jag kommer att ha användning för :)
Alla kändes nöjda, och vi damer i promenadteamet + Atlas tog en tripp till kyrkogården och tände ljus för morfar och farfar. Vi var säkert ute i 2 timmar och gick. Sen var det lite 'häng' i soffan som gällde.
De sista gästerna åkte klockan 00.00, och nu tänker jag slänga mig i bingen, på min spikmatta och slappa lite. Imorgon blir det lite jobb, men först, hundprommis och inte minst en natts sömn. Jag hade nämligen riktigt svårt att sova igår kväll.

Hoppas att alla fått en trevlig dag, hur ni än har firat.. Och att resten av julledigheten är så bra den kan bli.

Julpuss :)

2 kommentarer:

  1. Tack Kristin. Hoppas du fick en underbar jul. Jag önskar dig en god fortsättning. Kramar

    SvaraRadera
  2. Jgag kan få vara tuffing nummer två då;)
    haha men god fortsättning på dig, hade inte möjlighet att svara på kommentaren på min gamla blogg pga att jag gjort en ny :)

    SvaraRadera