måndag, december 28, 2009

Can we bring yesterday back around..

Och nu menar jag såklart versionen där herrn som heter Timo Räisänen sjunger. Jag älskar hans sätt att göra covers, helt sjukt bra är han :)
Dagarna sedan julafton har gått så himla fort. Jag har jobbat, vilket ofta gör så att man får miindre fritid över. Jag gillar dock att man slipper sitta ensam på helgdagarna nu för tiden, wunderbaar :)
I lördags råkade jag dock ut för ett litet huvudbry, som tur var hade jag lovat att skjutsa hem Daniel, med villkoret att han hjälpte mig skotta ut bilen. Ingen big deal tänker ni, men ack, vad ni tror fel! Det började bra i ca. 1,5 meter framåt, och senare ca. 2 meter bakåt, och sedan var det kört! Tillsist kom vi en liten bit med mitt backande, och Daniels puttande. Då bytte vi roller, så jag blev puttare och han chaufför. Framgångsreceptet för att komma ifrån en oskottad parkering med en sänkt S40 i 50 cm. halvblöt snö lyder som följer:
1. Inse att det inte kommer att gå att köra framåt, backa!
2. Inse att du inte klarar dig själv, har du en vän i närheten, använd denna. Om inte, använd livlinan; ring en vän. (Detta är en mycket viktig punkt)
3. Avlägg minst 1 timmes tid åt din nytänkta bravad, annars får du det minst sagt stressigt.
När dessa tre punkter är uppfylld, gör följande:
A) Putta loss bilen så att du känner att du kan rubba den minst 2 cm. Framåt eller bakåt spelar ingen roll.
B) Ta så mycket sats du kan framåt, helst ca. 20 meter eller mer, men fastna inte en andra gång i någon dum driva.
C) Backa allt vad du kan, utan att tappa fästet, träffa refuger, snöstolpar, snövallar, din medhjälpare eller annat som kan dyka upp i vägen. Har du tur vinner du ca 2 meter på denna punkt.
D) Ha sjukt jäkla mycket med tålamod i fickan, du kommer få upprepa ovanstående steg minst 1 miljon gånger.

Men jag tackar så hjärligast för hjälpen, och lovar att putta bil tillbaka, om det nu skulle behöva (vilket jag inte hoppas)
Idag har jag som ni säkert redan läsa, kikat på en lägenhet. Tyvärr kändes det inte helt rätt.. men jag klurar.. jag har även kikat på annat nu på kvällen, så vi får se :)

Nu ska jag bege mig hemåt.. jag hoppas ni haft en trevlig jul och får en bra kväll och morgondag!

Hejsvejs Lingongnejs, eller nåt? =)

3 kommentarer:

  1. Hihi, vi fick hjälp av en granne när vi skulle ut, jag coh han puttade på alex haha :) Guuud vad stark jag är!

    Ses senare! :)

    Puss och Kram / Brillan

    SvaraRadera
  2. Haha, fyfasen va bra du skriver *skrattar högt för mig själv* Kan verkligen se er stå där och putta och grejja på den annars öde parkeringen.

    Puss/Anna

    SvaraRadera
  3. Haha, håller med Anna! Sitter och små skrattar för mig själv :) Vilken underbar syn att se er stå där hihi

    Stora kramen/Tina

    SvaraRadera