fredag, november 13, 2009

Ett inlägg som borde innehålltit bilder ;)

Ja, som rubriken antyder, så borde detta inlägg innehålla bilder från min vardag.. men ack, det gör det inte :P

Jag har den sista tiden haft avsaknad av batteri i min kamera, och fotat lite med mobilen. Dock är kvalitéten på bildenra så dålig, att jag inte lägger upp dem här :)

Detta är första inlägget i novembermånad, även om jag jobbat natt, och man kan tycka att jag skulle haft tid att blogga, så inte då.
Sedan sist har jag vart hos mina vänner Stina och Johan på besök. Vi försökte oss på konststycket titta på tv och mysa i soffan. Alla som försökt sig på denna bravad tillsammans med mig, vet att jag somnar som en stock :D Har man dessutom vart på utbildning med jobbet hela dagen, så är man helslut om man heter Krillan med frillan ;)
Efter att jag somnat i soffan beslutade vi oss att gå och sova. Jag erbjöd mig att ta soffan, men vi skulle bestämt få plats 3 st i deras 140 cm-säng. Tro mig, det fick vi, men marginalerna var inte stora ;) Varmt blev det och sov gjorde jag nog inte så mycket heller.. men det var mys :) Vi har ju klarat av att sova tillsammans i min 90-säng allihopa, så detta var ju en lätt match!

Helgen som gick bestod av hundträning med träningsgruppen. Vi hade spår och upplet på menyn denna gång. Jag, Anna och Ella lade parallellspår/konkurensspår med varandra, 3 korsningar och ett slut. Det gick som tåget, alla klarade uppgiften med bravur :) På de andra två hundarna körde vi motivationsspår, vilket gick bra det också.. På eftermiddagen var jag och kikade på en lägenhet, som tyvärr gick samma dag till någon annan. =( Men, det kommer fler chanser!

Söndagen tillbringade jag och pappa-gubben i garaget. Vi utförde konststycket byta fjäder fram på min bil, puhh.. Det kunde gått smidigare om man säger så. Inte nog med att fjädern strulade när vi ksulle montera tillbaks den, jag hade beredskap och blev inringd för nattskiftet. Alltså blev min kväll inte riktigt som jag tänkte med bio och mys, men det löste sig finfint ändå :)
Bilen blev klar innan jag skulle åka, men studsade något förfärligt.. Pappa kikade, men ingenting verkade sitta löst. Jag tof bilen till jobbet, men dagen därpå hade pappa införskaffat en sprängskiss, och vi insåg att ett kullager hade gått när vi monterade fjädern med en gnutta våld. Men han är så snäll min far, så han bytte det till ett nytt!

I veckan har jag som sagt haft beredskap, vilket har resulterat i nattskift, kvällsskift, möten, sjukdom i form av förkylning. Ikväll blir det jobb igen och sedan ledigt till jag går på mitt eget nattskift på söndagkväll, jobbjobbjobb, men det är så livet är nu :)
Jag måste också få flika in att jag sytt ett täcke till Atlas i brun fleece, och jag måste få erkänna att jag är grymt nöjd, jag ska lägga upp en bild någon dag på det. (Modeblogg för hunden?) haha..

Men nu ska jag pyssla lite med hushållsarbete, en presentgrej och lite hundträning.. så jag säger;

Over and Out, PEACE ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar