söndag, november 29, 2009

As the snow flies, on a could and grey Chicago mornin'..

Så som ni ser mig på bilden ovan, så såg jag en reklam-snutt tidigare idag, där Elvis sjöng In the Ghetto. Samtidigt som jag tänker på programet 'Mamma till en mördare', där pappan i familjen var ett riktigt Elvis-fan :) Så nu tänkte jag att; nu ska jag minsann lyssna igenom lite gamla låtar med denna "rockens fader" ;) Sagt och gjort, det är vad jag håller på med nu..
Jag måste erkänna att jag sitter med lite gåshud på armarna just nu.. Det är någonting med hans sätt att sjunga, som framkallar denna reaktion.
Sen har jag suttit och kikat på bilder från 50- & 60-talet. Då var mänskligheten verkligen snygg i allmänhet. Jag vet inte ens vart jag vill komma, men typ härliga frissor, typ 'finkläder' och svartvita foton. Dit hade jag gärna åkt på studiebesök någongång ;)
Ibland tänker jag så; på saker som jag skulle vilja uppleva, men som redan är dåtid. Som till exempel att gå på en konsert på 60-talet, när någon jättestor artist spelade, som Elvis.
Eller hälsa på min mamma och pappa när de var barn, eller varför inte mormor. Ibland vill jag till och med komma tillbaka till saker i mitt eget liv, som en åskådare.
Jag tänkte på det en dag nämligen, att ingen i hela världen har samma syn på livet som jag har.. det känns underligt! Men häftigt värre :)
Tillsist tänker jag skriva att jag är sugen på att dra iväg på typ båtluff eller någon annan backpacker resa inom snart framtid! Eller kanske en skidresa. Just nu känner jag tat jag vill ha lite andrum till vardagen.. Någon som är sugen att hänka på, eller någon/några jag får hänka på själv? :P (vadå smyga sig in med en liten fuling?)
Ha en underbar natt alla, här följer lite galenbilder och annat.. kika på det ni ;)







3 kommentarer:

  1. jösses så snygg du och din balklänning var!
    pözz på dig

    SvaraRadera
  2. åh, otroligt smickrande bilder. men roliga minnen :)
    JAG VILL JAG VILL! ut och resa.
    puss /S

    SvaraRadera
  3. JAG VILL OCKSÅ RESA! :)

    / E

    SvaraRadera