lördag, november 28, 2009

varför är det så?

Det undrar jag minsann..
Imorgon flyttar min älsklingssyrra till ny lägenhet med gammal pojkvän ;) (det lät verkligen bra)
Eftersom jag tänkt mycket på din flytt och på dig idag, och det faktum att vi nästan dog påväg in till Skövde denna eftermiddag, så ska jag skriva ett 'hyllarinlägg' till dig, för du är tuffast!
Detta är Emma med mina ögon;

Du kan säga att jag är ful 10 gånger på en dag, och sedan flina på ditt finurliga sätt. Du kan få mig att skratta åt de mest töntiga saker. Du kan plocka ur diskmaskinen ohörbart, när jag jobbat natt och sover. Du kan få mig att få dåligt samvete för att jag tar dig för givet. Du är den enda som jag kan och vill dansa tryckar-humppa med. Du är den tuffaste 'Brillan' jag känner. Du kan ärligt och rakt säga vad du tycker till mig. Du vet hur man retar upp mig så jag går upp i atomer och molekyler. Du kan hålla min hand ända tills vi båda blir handsvettiga. Du har snyggaste 'snitsen' när du dyker upp från under vattenytan i en pool, eller liknande. Du gör mig medveten om när jag är en skitstövel. Du är surast i världen i hungrigt tillstånd. Du talar om hur feg jag är, när jag inte vågar. Du kommer och väcker mig mysigt när jag är jättetrött. Du är bäst på att leka 'rumpa-mot-rumpa- leken. Du skrattar med mig. Du gråter med mig. Du går gulligast i staden. Din rumpa är den bästa kudden när man slöar i soffan och kollar på tv. Du är snygg. Du är stark. Du är tuff. Du är DU och det älskar jag <3
Alla saker jag just radat upp, gillar jag med dig, det gör dig till dig :) Jag hoppas verkligen natt det går bra för er i nya hushållet, och att jag får komma på besök närsom, med det vet jag att jag får!
Lycka till! (men glöm mig inte)


Vad det gäller vår nära-döden-upplevelse idag, så var det på det sättet att vi fick ett omkörande möte på 90-sträcka.. det var nog 3 mm ifrån krock, men som tur var gick det bra, även om vi var chockade båda två.. Men vi klarade oss, och kom fram till Skultorp och vårt objekt för omålning av vägg. Sedan var det god middag tillagad av Alexander hemma, innan jobbet, där jag är nu..
Det var allt, jag hoppas att du läser, syster, annars blir jag ledsen i ögat :) Puss!

2 kommentarer:

  1. vad fint inlägg <3
    och ruskig tur att det inte hände något på vägen för då skulle idioten som körde om fått med mig att göra!
    puss
    /S

    SvaraRadera
  2. 10 saker som gör att du är min favorit!

    1. Du kan utan problem slå ner mina förslag på "starta företag" och skratta hejdlöst åt mina försök att samla vuxenpoäng.
    2. Du ser direkt när det är något som har hänt utan att jag säger ett ord.
    3. Du kan något som jag alltid velat. LÅTSAS RAPA. Det är en konst.
    4. Du kan även skratta och/eller dissa mina försök på låtsas rapar.
    5. Du kör bil som en gud, och älskar att påpeka när jag "ligger för nära" en annan bil.
    6. Du är den enda som har tillåtelse att klämma åp min degmage utan att jag tar så värst illa vid mig :)
    7. Du kan allt om allt. (med vissa undantag) Och du är inte sen med att påpeka att jag kan noll.
    8. Du kan somna på min rumpa.
    9. Du har världens fejkigaste skratt när du är nervös. Som Taimi ungefär.
    10. Du kan göra vad som helst utan att jag slutar älska dig. Till och med kalla mig för tjockis på ICA :)

    DU ÄR KANON! jag älskar dig.

    <3/ E

    SvaraRadera