torsdag, oktober 08, 2009

ve och fasa, jag vet varken ut eller in...

Som rubriken förtäljer så känner jag mig aningens vilsen i pannkakan just nu..
jag funderar och funderar, men kommer ingen vart! Lina kom med idén plus- & minuslistor, det är nog en bra start i alla fall
Jag har under veckan arbetat på ett kvällskift, tränat hund en del och flanerat planlöst runt i världen..

Funderar en massa som sagt, men kommer sällan fram till något. Inser dock att jag fortfarande har för höga krav på mig själv alltid.. jag blir inte nöjd med ett halvbra resultat. Jag vill gå in helhjärtat för saker jag gör, men i dagsläget så känner jag att jag inte lyckas med detta särskilt ofta. Och lyckas jag inte, så blir jag stressad. Jag stressar ut med hunden, i mig maten, runt med dammsugaren, gasar på för mycket när jag kör bil... Allt detta får konsekvensen att jag alltid är 'påväg'. Tänker på nästa sak på listan jag spaltat upp i huvudet och därför inte gör ett endaste bra resultat genom att vara närvarande här och nu.. men, det reder väl ut sig hoppas jag! Jag vill och är egentligen en person som lever i nuet, tror jag..
Nog om mina inre tankar och funderingar :) nu ska jag skriva om något annat!

Igår möttes jag och Lena på Karlsborgs BK för att träna lite hund och snacka lite skit. Vi uppfyllde båda kriterierna och sedan blev jag bjuden på lunch på Sunny Thai. Därefter var det lite 'lekrapport' på schemat. Mycket uppskattat av hundarna som fattade att det var springa vi ville att de skulle göra =) Sen fick de leka en stund, Atlas och Buck.
Dagen innan det var jag på promenad med Anita och Tyson. Även det gick bra, förutom mötet ibörjan, men vi får övaövaöva :)
Även då fick Atlas leka med Tyson, som direkt infann sig i att Atlas tog platsen som 'Boss'. Det gick jättebra och både mattar och hundar var nöjda efter promenixen.

Idag var jag lite osäker på hur jag skulle jobba, men det löste sig ju finfint! Så på förmiddsagen blevjag glasögon-smakråd åt pappa och Emmis :) Efter det lunch med familjen under tryckt stämning på gräddhyllan i Skövde, mycket god kantarellsås! Sen var det inhandling av hundmat, när Atlas fick rycket på hundarna i omgivningen.. Jag blev jätteledsen och insåg att; jag kanske inte kan handa en hund?
Men efter några minuters tårforseri och psyk-bryt hemma ordnade mina tankar upp sig, och allt kändes bättre igen. Nu har jag prata med vänner på fejjan, vilket gjorde mig glad!

Nu vill jag sova, puss på er alla <3

2 kommentarer:

  1. Trams att du inte kan handha en hund, om du bara kunde se dig själv med någon annans ögon........Du och Atlas är ett superteam....

    SvaraRadera
  2. phu, tack! det behövde jag nog höra.. nu satsar vi på morgondagen och spårhelg :) uppdatering kommer inom kort!

    SvaraRadera