onsdag, oktober 21, 2009

jobb, hundträning och tveksamheter..

Idag har vart ytterligare en bra dag.. På jobbet har allting flutit på bra, jag var där i tid idag också, vilket jag är nöjd över :)
Vi hade det lite lugnare än vi haft i början på veckan, så vi han hitta på annat som behövde göras.
Till lunch idag blev det kebabsallad, mycket gott var det.. Men jag känner mig lite dålig när jag inte har haft matlåda mer än en dag denna veckan. Menmen, finns det inga rester, så finns det inte :P

Efter jobbet sov jag en timma, för att senare åka ut till brukshundklubben och köra lite lydnad.
Började med lite lätta 'busövningar' på agilityplan, vilket Atlas uppskattade.
Det är så himla rlligt att se honom så taggad och glad.
Väl ute på lydnadsplan, är det fortfarande precisionen som inte är som den borde. Atlas tränger mig gärna i det fria följet, men jag anser nu att jag är nöjd om han är med och jobbar för kontakten :) Syster Emma var med och fotade lite, vilket ni kan se resultatet på nedan. Några bilder är urdåliga, men ni får skymta oss någonstans i dimman! Tack för att du följde med Emma, det gör saken så mycket roligare <3
Idag lyckades jag dock träna utan större åverkan gjord av Atlas på kroppen, fastnade ingenstans med tänderna idag.

Har idag även fått mail från en kennel som jag kollat på valpar hos. De verkar bli en stor kull och jag har en valpis där, om fördelningen hanar / tikar utfaller som alla vill.. Så nu funderar jag på det också..
Har också funderat en hel del på vad jag vill och känner, och om jag är en fegis.. vilket jag är :D
Men jag får helt enkelt ta mig i kragen och försöka komma vidare på något sätt..

Nu har jag och familjen ätit kycklinggryta, som jag och Emma tillagat. Sen kollade vi på 'Bonde söker fru'.. det är ett lite mysigt program och se på när alla är glada, lyckliga och förväntansfulla:)

Nästa punkt på dagordningen är hundpromenad med mamma, vilket jag kommer utföra om sisådär 10 minuter.

I övrigt så är det roligaste som hänt idag att jag fick höra stenbockens horoskop ur dagens SLA;

'Du är irriterad över alla som inte är lika kvicka som du,
men det är inte så enkelt att köra i ditt tröga tempo. Tagga ner'


2 kommentarer:

  1. men hallå där, hur nyfiken blev jag inte nu???

    vill veta :)
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag följer gärna med fler gånger, alltid kul att lära sig lite :)

    DU ÄR EN SÅN FEGIS! SKÄRPNING ;)

    <3/ E

    SvaraRadera