fredag, oktober 23, 2009

Nymobil och fredagströtthet...

Ack, ve och fasa.. nu har det skett! Jag har uppdaterat mig i teknikvärlden och inskaffat mig en ny mobil :) Den som jag använt det sista halvåret har vart från 2001. (jag hade ju en ny emellan, men den gick ju sönder) Nu har jag dock införskaffat mig en sprillans ny, som jag hoppas INTE går sönder 3 dagar efter att garantin går ut ;)

Jag kan ju göra en liten kort resumé av vad som hänt på det sista:
Igår, tordags, var det möte på jobbet, vi fick ny info om alla möjliga saker.. Huvudet blev helt fullproppat, men nu så har jag hunnit smälta det! Vi hade ju gjort en liten förfrågan om bio, Anna och jag, men det blev inte så. Efter arbetsdagen, som följdes av mötet, drog jag och tre andra från jobbet till Tai-Pak i Skövde och käkade istället, mycket trevligt!
Jag och Anna, orkade inte äta upp vår mat, men vi fick varsin låda, så det blev perfekt lunch tills idag!
Nrä vi smaskat klart vår mat, var det hem och hundprommis som stod överst på 'menyn' ;) Mycket mer än så hände inte igår..
Imorses började jag tidigt, jag var urtrött när jag tog steget in på kontoret imorses. Detta var Pirre såklart inte sen att påpeka, men jag förstår honom.. Man ska ta alla chanser att retas, det är rätt :D
Jag och Anna hade lite tid över, och gjorde då fina etiketter som vi satte på telefonen.. Jag hoppas verkligen att alla tyckte det blev fint, men jag betvivlar detta starkt ;) Nåväl.. det var roligt en liten stund och gulligull blev det!
Klockan ett fick jag lämna arbetets faciliteter och ege mig hemåt. Jag vilade en liten stund och senare följde min syster som sagt med mig och nhandlade elektronik och ett par nya stövlar som jag behövde. Därefter följde storhandling, vilket fick kommentaren;
'Ska du äta hela helgen, eller?' av en bekant.. Svaret blev ett ironiskt JA ;) haha.. skämt och sido, storhandla när man är hungrig är inte så väldans roligt! Tur var det väl att jag fick i mig en päron-festis och en frukt, så att jag inte hamnade i matkoma :) Nu på kvällen har vi ätit mat och lite snacks.. jag har vart ute två gånger med Atlas. Sen har jag kikat lite i schemat för att se när jag eventuellt kan besöka mina vänner i Göteborg och Kalmar :P
Men, nu är det dags för mig att susa i säven efter att ha pillat lite med min nya mobil :)

Sov så gott alla! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar