söndag, oktober 18, 2009

Galet veckoslut minst sagt...

Hej och hå farbror blå (Stina brukar säga så =) )

Här kommer ett litet urval av saker jag gjort i helgen, om det kan vara av intresse; så varsågod och läs. Om inte, skit i att läsa? ;)
Helgen började alltså med afterwork på Harrys, efter en vecka med helgpass! Redan när jag kom dit så kände jag att denna festen hade 'Helpdesk-klass' =D Jag måste säga att det är ett helggalet gäng, men jag gillar det, verkligen! Synd bara att inte alla kan vara med samtidigt någongång, men så blir det när man bemannar 24*7.. jaja.. ´vi får helt enkelt turas om at vara med på festligheterna, vilket ger en förståelse för varandra som är nödvändig!

Vi var alltså på Harrys/Bogrens, där för övrigt Arvingarna spelade och temat var 'Vild och skild'??! Inte vet jag om det passar mig, men jag drog i alla fall medelåldern något ;)
Som sagt, roligt hade vi, även om jag ibland blev orolig när jag inte kände att jag hade koll på alla, men det är ju inte mitt ansvar. Dock så vet jag ju själv att det är skönt att veta att folk omkring en bryr sig, om man nu skulle tappa fotfästet :D

När jag återhämtat mig efter denna festlighet och tagit igen sömn som man missat när man varit ute och 'svirat', var det hundpromenader och Stina-mys. Vi tittade på Körslaget och åt en massa god mat och godis, det var precis som på den gamla goa' tiden då vi sågs varje dag, och jag fick tänka efter när jag insåg att hon bara stannar över helgen, det känns så tråkigt, men hon har ju ett 'eget' liv nu :) Jag har ändå bestämt att jag ska komma och hälsa på henne och Johan om någon vecka, sådetså ;)

Idag har jag vart funktionär på KM:et i Lydnad på Tibro Brukshundklubb. Det gick bra, även om mina fingrar var stela som isspett när jag var klar med mitt uppdrag som domarskribent =D
Vi fick korv och kaffe i stugan medan resultaten räknades. Sen tog jag och Petra med våra galenpannor runt ett varv i Hörnebospåret, det var härligt att få gå en runda.
Sedan var det söndagsmiddag hos mormor som gällde, det var mycket gott som vanligt! Jag, Emma, Alex och pappa vilade oss efter maten, ända tills Stina ringde och väckte mig och ville gå på prommis. Jag pallrade mig ut igen, denna gång utan hund, vilket kändes lite konstigt, jaja..

Nu på kvällen har jag segat lite vid datorn, ätit lite godis som blev över sedan igår, duschat och lite så. Tänkte gå på bio, men orkade inte sen kom jag på..
Hittade ven ett fint litet hus på Blocket, som jag tänkte åka förbi och kolla på.. mest på läget och vägarna dit. Men nu ska jag kolla på ensam mamma söker, för att se om de fått med något av Tibro fina centrum ;)

Sen tycker jag att alla borde ta sig en lyssnar på Glasvegas, ta hjälp av länken nedan och lyssna på ljuvastämmor från ett übermusikaliskt band :)

http://www.youtube.com/watch?v=3uSdQxKaBfU


Puss och kram på er alla <3

3 kommentarer:

  1. kommer alltid läsa din blogg med :)

    pözz å kram å vi hörs nån dag

    SvaraRadera
  2. Kanonbloggerskan :)

    Har nu läst mig blind heh :)

    Gjorde även lite reklam på fejjan, för jag är så bra!:)

    <3 / Emma

    SvaraRadera
  3. jasså, "om någon vecka"???!!! WIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :)

    /stajna

    SvaraRadera