fredag, oktober 16, 2009

Få tummen ur röven.. ;)

Dagens rubrik kanske är lite 'häftig' om man är lite fin i kanten, men det är så jag tänkte idag.. Och eftersom detta är helt min egen blogg, så skriver jag vad jag vill, utan att skymfa =P

Sedan senast jag skrev har jag mest arbetat och tränat hund. Både ihop med Lena och sen har jag och Anita 'promenadtränat' med Atlas och Tyson, vilket har gått riktigt bra :) Tyson gillar dock inte alla bilar på Årebergsrundan, men det kommer troligtvis lösa sig av sig självt!

Ja, jag säger då det.. mina sista inlägg handlar om hundar, hundar hit och hundar dit. Ibland känner jag dock att min och Atlas relation går upp och ner.. Som när jag skulle träna med Lena, och han får för sig, mitt under träningen, att 'Jag får nog leka med Buck nu' Jag menar hallå?? Det blev inte mycket tränat mer då, jag blev skitsur och han fick bara ligga ner och titta på (knappt)
Jaja, idag när vi var ute på prommis så var han min lilla stjärna igen, så jag kommer nog inte undan, jag älskar min lilla gris, trots alla crazy upptåg som han kommer på!

Nu sitter jag på jobbet, och idag är det lugnt i lokalerna, knappt någon kvar. Mamma kom förbi, och hon ska fixa mig grillkorv och pommes med gurkmajonäs :) Det är bra pli på min mamma ;) Skämt! Hon är så himla snäll, jag borde nog bli bättre på att tala om det för henne personligen, men jag får hoppas på att hon läser min blogg.
Annars, så har jga just för tillfället början till migrän, därav korvkioskmaten. Mamma, som lider av detta fenomen själv, vet att mitt huvud går att bota med mat :)
Senare bär det av mot Harrys för lite AfterWork. De som inte jobbar nu, har för-afterwork, men jag ansluter när tillfälle ges, typ kl. 19 :)

Så, åter till rubrikraden, varför jag skrev som jag skrev. Alltså, jag har idag knåpat ihop en annons där jag tänker söka bostad att hyra i Skövde med omnejd. Gärna lite utanför, typ som ett litet torp eller så. Bara att skriva annonsen kändes som ett steg i rätt riktning, nu hoppas jag bara på svar från någon som vill hyra ut till en tjej med en best till hund ;) Me njag tror att jag har tur, för en gångs skull!

Jag vill också be att få annonsera att min vän Stina är hemma nu från storstadslviet.. Vi ska ses imorgon, och jag ser verkligen fram emot det =) Hon är liksom speciell för mig, den där crazy-galna kvinnan ;)

Såja, nu har jag nog fått ur mig allt och lite till, så ha en trevlig helg allesamman, och simma lugnt ;)

Kram!

2 kommentarer:

  1. Hej hej skumpan!
    Så du har tankar på att flytta hit åt ändå, jag som trodde mer på Tibro =) nice!

    Hoppas ni inte har för kul på after worken, Anna e avis - vill oxå va me =P

    Kram kram /Anna

    SvaraRadera
  2. Anna Panna din lilla skrutt! Du skulle vart med igår.. det var lite av urartande, INTE jag men andra :P Jag försökte hålla ihop gänget så gott det gick, vilke inte gick s ågott alls ;) haha..
    Men alla verkade ha kuljul..

    Jag vill gå ut med dig snart!

    kram på dig lilla fia ;)

    SvaraRadera