tisdag, oktober 13, 2009

Jag blev just glad =)

Tjena gänget...

Jag vet att uppdateringarna glesar ut sig, men här och nu lovar jag att uppdatera oftare!

Dagen startades idag lite trögt, då jag inte riktigt orkade pallra mig fram från täckets undersida. Men, så tog jag mig i kragen och det ordnade upp sig. Jag kom ut och rastade av hunden i trädgården, innan jag förberedde både min egen och hundens frukost. Jag funderade igår kväll på om hundar aldrig tröttnar på maten. De äter ju samma föda dag ut och dag in? Eller jag vet inte, det kasnke är en knasig fundering? :D
Efter frukost fick jag med mig min syster, som också är dagens mästerfotograf, ut till industriområdet där jag och Ella beslutat oss för att träna våra hundar på hårda spår. Helgens aktiviteter inspirerade oss, och det känns mycket roligt =) Hur träningen gick till och såg ut, kan ni se i bilderna i inlägget.. Jag är fult medveten om att min toppaluva kan förvilla folk så att de tror att jag är en smurf, men så är inte fallet ;)

Vi startade upp med rutsök på asfalt, vilket både Atlas och Wittra snappade upp fort som attan. Dock var det lite svårt eftersom det var en liten metallbricka som var föremålet..Senare var det spår, vilket Atlas klarade det fint, även om han ibland blev lite konfys över situationen. Mellanåt stod det nog helt still mellan öronen på min fyrbente vän, medan helt plötsligt han fick ner nosen och drog iväg 5-10 meter utan bekymmer, lustigt! =) Wittra jobbade på ett liknande sätt i spåret, vilket gör att man inser att de båda är lite 'gröna' på området. Vi lade två små apporter på en rak sträcka på ca. 70 meter som vi låtit legat i 45 minuter.

När spårandet var klart hade min kära syster nästa förfrusit fingrarna, så det var bara att bege sig hemåt för att tina upp dem.
Väl hemma åt jag lunch, jättegod fisk som syster hade gjort som matlåda till mig. Sen hjälpte jag till att lasta i lite grejer i en skåpbil. Saker som pappa sålt via internet-sidor.

När allt detta var fixat begav jag mig till arbetsplatsen min. Ira, som vart i Edinburgh, had eköpt me dsig perfekt 'prata-i-telefonen-godis' Nämligen jättesega kolor =) Dock så var de goda, och jag mumsade några under mitt kvällsskift!
På jobbet var allting som vanlig och vi hade en 'lärling' med oss som kikade på vad vi gjorde idag..
Efter att ha jobbat mitt skift och tittat på några roliga klipp med Robert Gustavsson, så var det dags för hemgång. Slog följe med Daniel till parkeringen, eftersom vi gick samtidigt. Imorgon kommer jag sitta själv på kvällen, eftersom några av mina jobbarkompisar ska på utbildning i Göteborg.. Min tur är det inte förens vecka 45.

Så nu sitter jag här, och när man minst anar det så får man ett mail från en vän som man inte haft kontakt med på säkert 10-15 år, men som förr i tiden var ens bästis =) Mycket roligt, det gjorde mgi verklgien glad! Förhoppningsvis kan vi ta upp kontakten igen, om inte annat så kan vi ju maila varandra..

Har även funderat starkt över det här med ny valp, och jag tror minsann jag är pågång nu..

Så sov så gott alla och glöm inte att 'simma lugnt' ;)

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar