lördag, augusti 08, 2009

torsdag, fredag och nu lördag..

Hej mina trogna läsare, ni är säkert 5 stycken redan ;)

Livet rullar på, och det är just det enda känns det som ibland.. menmen, Krillan med frillan kommer igen när man minst anar :D

I torsdags var jag och min syrro-skrutt på äventyr i Karlsborg igen.. vi hade med oss egengjord sallad och lite melon som picnic-mat.. vi inledde äventyret med en promenad i motionsspåret vid stranden i Karlsborg, dum idé tyckte Atlas som vick bada tassarna fler gånger under vägen..

Efter ett dopp åt vi vår 'medhavda matsäck' och hade det mysigt i skuggan - MYS =)

Atlas föredrog skuggan hela tiden han, men han hade ju badat hela sig, så han hade inget val skulle man kunna säga.. vi vill ju inte ha en hund med värmeslag..
Sedan slängde vi oss och stekte fläsk i solen. Jag tyckte det var underbart gött, Emma tyckte det var för vaaarmt :P Så efter en liten stund så fick vi minsann dra oss mot kanalkiosken och köpa oss varsin glass, för att senare färdas mot Tibridge igen..

I tibro väntade en liten stund av hundträning ihop med Ella, det var roligt även om min motivationsnivå är låg för lydnad just nu, tråååkigt :/

Under denna dag tog vi även fina kort som ska bli efter Emmis student.. denna unge, som också är min syster är världens roligaste alltså.. vi tog säkert 50 bilder, varav 10 var någonting att ha :D men här kan ni se några smakprov på de som blev bra!

Emma ser söt ut under en kork-ek..

Guud vilken crazy bild det blev :P


Igår, fredag, inledde vi dagen med ett försök att få ut en flisa ur min fotsula.. resultatet på det blev FAIL!! men Emma har tvättat rent och bandagerat så den kommer nog ut när den är mogen..

Vi tog då en långpromenad i stekhettan på min 'flisiga fot', det gick bra för er som undrar :D

Sedan var det jobb på menyn.. men jag fick en pratstund med Anna och Mika, det var trevligt.. sedan satt jag och Tapper och solade lite på lastkajen också.. där var det varmt vill jag lova!!

På kvällen tog jag en trip till Flugebyn för att besöka årets cert-provsdeltagare som hade tältkväll där.. de hade en liten matstund vid lägerelden nrär de upprättat förläggning, men det var trevligt att träffas och 'slänga lite käft' med hundbekanta ;)
Efter jag kommit hem från Flugebyn kom Petra och Putte förbi, och vi gick på en liten rastrunda.. hon var lika positiv som vanligt och vi skrattade en massa.. hoppas vi kommer ut och går snart igen :)
Idag sitter jag på jobbet mellan 7,00-19,15 - wish me luck ;) nejmen det kommer nog att gå prima skinka..
jag har laddat upp med pärlor (så att jag kan göra halsband), filmer, en bok, en tidning och massa mat :D

Jag önskar er alla en solig och fin dag utomhus.. det kommer jag ha ikväll, bara så att ni vet ;)

puss och kram på er :)

2 kommentarer:

  1. tja! gör ett halsband eller armband till mig vettja!;)
    ses ikväll! pusss stinis

    SvaraRadera
  2. Tjenna..

    japp.. Emma ville ha örhängena.. men du kanska vill ha armbandet..
    dock så var pärlorna i settet i den rosa färgskalan.. men varsågod :)

    SvaraRadera