söndag, augusti 09, 2009

Lördag - 7-19.15 på jobbet och därefter Kanalrock

Hej alla goa gubbar ;)

Eftersom det inte händer så mycket på mitt arbete så bloggar jag lite för att tiden ska flyta på..

Det känns inte direkt som 'livet på en pinne' att sitta inomhus en dag som denna. Utanför byggnaden skiner solen och det är 23 grader varm. Jag har en hund som jag fått anställa hundrastare åt (tack Petra, jag är tacksam och lovar att du får igen det närhelst du behöver och det passar) Min syster åker hem idag till staden långtlångt bort, Strömstad. Jag tycker det känns skittrist att bli själv hemma nu, men du bor ju där.. jag accepterar.

Dock måste jag erkänna att jag får lite tårar i ögonen och en gråtklump när jag tänker på hur långt bort du bor och att det kommer dröja länge till nästa gång :/ jag kasnke är lite väl sentimental, men det har jag alltid varit och kommer troligtvis inte kunna ändra på det. Det blev jätteledsen när vi kramade hejdå i morse, men det får du bara veta såhär i efterhand :)

Nog om det tråkiga för dagen och min sentimentala sida.. jag skulle ju faktiskt skriva om gårdagen!!

Efter jag kommit hem från jobbet och blivit totalt rengjord i ansiktet av min hund, hoppade jag in i duschen.. Sen kom Pertta och Putte för att hämtade Emmus, mig och Atlas för vidare färd mot Karlsborg och Kanalrock 2009. Där skulle jag möta upp Stina och Johan och även Hult visade det sig:P Vi hade ju missat en del band eftersom jag jobbade sent, men vi såg Green Fog, där Jocke spelar.. han var för övrigt arrangör om jag fattat det hela rätt, men jag är lite fundersam på om jag gjort det eller inte :D

Emma och Petra vid scenen.
När dessa hade spelat klart rastade jag och Petra hundar, Emma hängde på som sällskapsdam ;)
Vi klarade många hundmöten perfekt men vissa muppade ur totalt :D var det inte Atlas, så var det Putte och tvärt om.. jaja.. om folk visste hur vi har kämpat för att ens kunna gå ihop så skulle de inte ge oss onda ögat varje gång.. Men nu gör de det och jag bryr mig föga.. jag är nöjd att Atlas inte äter upp Putte under promenaderna.
Denna sociala träning som jag och Petra utförde i ett livat Karlsborg, var det enda jag han umgås och träna hund igår, det känns såå tråkigt att han inte hinns med pga. mitt jobb.. men i veckan får det bli massor träning!!
Träningsgruppen hade skogsdag på Torsö, men tyvärr.. jag missade den och det känns evinnerligt tråkigt :( Nya tag tills nästa gång iallafall :P

Stina och Emma ser filuriga ut..
När vi hade rastat hundar och kollat en liten stund på Ammotrack bestämde vi att vi skulle dra oss hemåt.. Petra väntade besök och jag skulle ju som sagt jobba.
Slog en pling till pappa och mamma också, vilket kändes skönt. Var tvungen att prata av mig litegrann efter dagen. De befann sig i Bad Gastein och skulle ut och vandra imorgon (vilket blir som idag)

Atlas är söötast!

Avslutar detta inlägg med en bild på min allra finaste <3>

Om ni läst och vill göra mig glad, så kan jag gärna ta emot en kommentar eller två :)

Pussisar på er :)


1 kommentar:

  1. Känns som man bott på jobbet denna sommare. Men tycker du verkar hinna med en hel del ändå :D
    Jobbar vi inte helt emot varandra nån dag kan vi la ta lite träning ihop? Kram

    SvaraRadera