lördag, augusti 29, 2009

to be at work, or not to be..

Såg just ett klipp på TV då Carina Berg blir avskalad håret av Martin Stenmark i 'Berg flyttar in' Alltså, vilken sjuk idé, men jag skrattade så jag fick ont i magen, och de gojrde Carina på TV:n också :P

Sitter nu på jobbet med TV:n malandes bakom mig, Sommarkrysset - vilket höjdar program, not ;) Har under dagen hunnit med en hel del, även om det känns som jag inte gjort något.. Har sovit länge, ätit supergod frukost, promenerat 6 km med mamma, för att direkt efter gå ca 3 km med Petra och Putte. Men nu är i alla fall Atlas välrastad och nöjd :) Senare drog jag förbi mormor som bjöd familjen på kyckling och god blåbärspaj som efterrätt! Därefter slog jag till på lite huvudvärk, jag menar varför inte? :D
Sov då en timma innan jag klädde mig för att skjutsa in Emma och Josefin till Skövde och matfestivalen, och mig själv till jobbet som jag började kl. 19, och här sitter jag nu fram till kl. 7,15 imorgon bitti :)

Igår (fredag) var jag och fikade med Emma Kjellgren i Skövde.. Träffade även Tobbe som köpte min högskoleböcker.. Kl 13 bar det av mot jobbet, där jag satt till kl. 19. Därefter var jag hemma hos mamma, viåt pizza och hade lite mys.
Benny ringde mig och vi pratade en stund om allt och ingenting.. det var ett tag sen, men jag uppskattade samtalet mycket!
Jag drog in mot matfestivalen i Skövde, där jag coh Atlas gick runt några varv. Han blev rädd för karusellen som flög upp i luften, men i övrigt gick det bra. Träffade Emma Kjellgren med två vänner där inne. Med dem gick jag en bra stund, det var mycket trevligt :) När de begav sig hemåt anslöt jag till arbetskompisar med vänner, det var mycket trevligt även om det var lite kallt. Åkte hem vid ett-tiden, försökte hålla mig vaken länge eftersom jag skulle gå på nattskiftet idag :) Pappa och jag kom hem nästan samtidigt, vi pratade lite om kvällen, eftersom han hade vart på båttur i Töreboda med jobbet(?)
Sen gick vi och lade oss..

Så nu sitte jag somsagt på jobbet.. känner mig i alla fall glad över att jga hunnit gå 14500 steg idag.. samlar till teje-aktiviteten på jobbet då vi ska gå till Uddevalla, jag är strax i Grästorp :P

Nu ska jag kolla klart på Sommarkrysset och sedan kasnke slänga på en film :) Ha en underbar kväll alla, jag är inte alls avis på alla som är lediga, inte alls ;)

1 kommentar:

  1. Oj vad du går! Du kommer traska hela vägen till Uddevalla på egen hand. Hur gå de för dom andra?

    Hur gick sommarkrysset? klara du alla kyssen? brukar oxå kika på det mysprogrammet när jag jobbar ;)

    Kram på dig =P

    SvaraRadera