söndag, augusti 30, 2009

tidsfördriv under nattjobbsnatt 2 av 5

jaa.. vad säger man? Nattjobbsnatt nummer 1 gick som smort.. nästan ingenting att göra, en bra film, godis och min kudde :)
Imorse när jag blev avbytt drog jag mig hemåt, kände mig inte alls trött. Tog ut Atlas för en liten kisserunda i trädgården och käkade lite frukost. Borstade mina 'gaddar' och slängde mig i bingen.
Jag somnade nog nästan direkt, för när jag vaknade första gången efter det så var klockan redan 14.15 - Skönt att jag kunde sova ostört!

Vi åt lunch, som blev som min frukost eftersom jag bestämt att jag inte ska vrida om mattiderna. Lunchen var god, kycklingfilé med klyftpotatis och stekta kantareller (min förtjänst ;) ) samt sås.
När jag ätit tog jag på mig skogsmullekläderna och tog en trip med Atlas till skogen. Jag lade ett spår på 1,5 km och sen rastade vi i 45 minuter för att få bra liggetid på spåret. Atlas spårade och tog alla apporter, gick dock med lite hög nos när vi kom i motvind. Ingenting jag orkar tjafsa om nu.. han är ju snart gubbe och pensionär :D
Fotade även fina bilder på honom, men tyvärr så kan jag inte lägga upp bilder från jobebt.. Jag får lägga till dessa någon gång då jag har tid och ork!
När vi kom hemåt beslutade jag mig för at utföra lite pälsvård, klovård och tandborstning på hunden. Dock så hade jag och Atlas lite delade meningar om det där med klorna, men det fungerar fint om man inte bråkar för mycket med honom, utan bara bestämmer att; 'Nu ligger du stilla'.

Jag klev in hemma och det luktade nystädat, mamma hade varit i farten med svabben!
Jag tog en dusch och klädde mig i 'sittbekväma'-kläder, orkade itne bry mig något vidare.
Drog senare in mot jobbet, där jag nu sitter. Har läst lite på http://www.tjuvlyssnat.se/, samt talat med några vänner över internet.
Nu ska jag luta mig tillbaka och invänta nästa punkt på checklistan :P

Råååger och Uuuut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar