torsdag, augusti 27, 2009

Jag har en 'skämslåt' :P

Abrakadabra, Kristin is back in town ;)

Jag känner inte alls att starterna på mina inlägg blir allt töntigare och töntigare, nejnej ;)
Skitsamma, sådan är jag.. galencrazy och 100% TÖNT med stora Ö :D

Nog om töntiga jag, här kommer lite ny informaton som jag under dagen insåg om mig själv; jag har en 'skämslåt'.. En låt som jag verkligen verkligen blir glad, dansig.. helt enkelt en låt som jag gillar MEN som jag skäms över ..(Jag tror alla har en sådan låt om man tänker efter. Eftersom jag redan avslöjade min tönt-identitet, så kan jag ju avslöja låten, eller hur?!)
Okej, nu till det stora avslöjandet, låten jag syftar tillbaka på och som får mig vilja svänga mina lurviga i en tango heter, håll i er nu....*trumvirvel*..... "This is the way", med E-type, jag kan verkligen inte rå för att den ger mig lågstadiedisco-vibbar :D
Nu över till min dag, som har varit omväxlande, men helt-okej-bra :)

Dagen inleddes med att en sömning tjej med nackavre' steg upp och körde sin syster till tågstationen i Skövde. Hon for iväg på Finlandskryssning med sin vän som fyllt år.. hoppas de håller sig i skinnet :) Sen tog jag en tur med hunden runt Skövde Garnison, det var mycket hundar och grönisar, men Atlas tog det mesta med ro.. jag hade dock lite korv att muta med, ska inte sticka det under stolen :D Träffade mina certprovs kompisar Nina och Lollo utanför HV-förrådet, mycket roligt att se dem igen, det var verkligen länge sedan. Vi pratade om allt och ingenting medan Atlas spanade på nyinryckta soldater som hade tvättbyte. De tyckte att Atlas blivit fin i kroppen, det gjorde mig glad :)
Gick sedan vidare mot bilen och drog mig hem till staden Tibro. Jag stuvade mina kantareller, gjorde en blåbärspaj och finurlade med lite annat. Duschade och klädde mig och drog vidare tillbaks mot Skövde för mat med Tai och Jacob på Mango's, mycket trevligt initiativ. Vi åt och sedan efter att ha önskat Jacob en trevlig indienresa åkte vi förbi HV-förrådet igen, med min låneutrustning den här gången. Lämnade tillbaka den, innan det var dags att dra sig mot arbetsplatsen igen.

På jobbet var allting som vanligt, ja eller en kollega hade klippt sig idag igen, det går som en trend inne hos oss i akvariet :P Satt och jobbade kväll och det gick bra som vanligt. Hann även brodera lite på mitt örngott :)
Tina kom och löste av mig, vi pratade ltie om allt och ingenting och jag fick en liten invit till inflyttningsfest, roligt!

Nu efter jobbet har jág hunnit äta lite av min egen-gjorda paj, tränat lite lydnad samt rastat hundskrutt! Och nu väntar ännu ene runda!

Ha det så bra mina läsare, Kramochhej!

3 kommentarer:

  1. Hej

    Du är väl inte töntig. Du är ju precis som "tant" kristin ska vara.
    Bjuder på sig själv och är alltid glad.

    Vi ses

    /Johan

    SvaraRadera
  2. Vi älskar dina "töntiga" inlägg så fortsätt med dem =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Bra med lite psykisk support ;) jag fortsätter med minan tanttönt inlägg då, så har ni något att läsa på tråkiga stunder :)

    SvaraRadera