söndag, augusti 23, 2009

söndagen är kommen...

Hej alla som börjar få måndagsångest för att gå till jobbet ;)

Så inleder jag därför att jag inte behöver ha någon ångest över detta, eftersom min vecka började idag och slutar torsdagen den 3:e september... wiee :P
Men inte ska jag väl beklaga mig över att ha ett jobb, det verkar dumt! Jag berättar lite om min fritid istället så hoppas jag att det andra löser sig med tiden :)
Igår, som var en lördag den 22 augusti, tillbringade jag min dag på följande vis:

Jag inledde dagen med hundkissning i trädgården, sedan åt jag fin frukost som mamma gjort iordning. Massa gott typ ägg och bacon och goda smörgåsar - mycket bra initiativ av henne.
Sedan skulle vi vila lite efter maten sa vi, så vi slängde oss alla i samma säng för att vila.. Jag somnade såklart och sov i 1,5 timmar till.. onödigt MEN välbehövligt :) Drömde dock jätteotäckt om att Atlas sprang bort i en djungel av tall och granskog i ärheten av Skansen, där han först blivit ormbiten.. Kollade i drömtydarboken, och alla tecken tydde på en inre konflikt :D konstigt, jag som inte har någonting att fundera över... eller just det, det har jag ju ;)

Jaja, vaknade med ett ryck och var tvungen att tänka efter om Atlas var oskadd eller inte, men det var han - TUUUR :)
Jag och mor tog då en prommenad på 2 timmar i solskenet, som senare utbyttes mot åskmoln och mörker.. Det var skönt att röra lite på sig, träffade även Elin som var påväg hem till sig, vi pratade en liten stund om allt och ingenting, roligt var det ändå, jag gillar Elin, verkligen!
Vi kom hem till lunchtid.. jag och mamma tog varsin dusch och efter lunchen bar det av mot Skövde.. jag ville inhandla lite pyssel inför mi arbetsdag som är idag, det kan bli så långdraget om man itne har något att sätta i händerna :)
Jag köpte lite pärlor, ett örngott att brodera på, lite garn och t-shirtfärg.. så nu har jag sysselsättning flera helger framöver - gött det!!
På kvällen, runt 19 snåret, drog jag mig mot Flugebyn med Atlas i bagaget.. det är cert-provshelg och det är alltid roligt att träffa gänget och tjöta lite skit. Satt ett tag i basen med Eine medan de andra hade mörker bevakning.
Där satt vi i mörka skogen med en com-radio och hörde allt;
"20 steg framåt, com" samt ett sprak som klartecken att figgrna hört. Jag minns exakt hur nervös jag var för detta förra året, usch.. men vi klarade oss och så gjorde även ekipagen i går.. när jag åkte hem hade de bara spåren kvar, de går av stapeln idag och jag hoppas innerligt att det går bra för alla som är färdiga och redo att bli försvarsmaktsekipage!!
Stannade lite för länge i skogen vid läger elden i skogen, men det var så mysigt.. var hemma först vid 24.00.. då jag fick dra mig direkt mot sängen!
Atlas var förvånandsvärt lugn i skogen, fast han ingenting fick göra.. det är jag glad över.

Vaknade imorses vid 6.10 och drog på mig mjukisklänning och tights, orka klä sig när ingen kommer se mig ändå :D
Nu sitter jag här.. har ätit frukost och vilat en stund och känner att hittills har tiden gått hyfsat fort. Ska snart ta en liten frukt till mellanmål och kanske börja med något pyssel..

Ha det så bra alla så hoppas jag att vi hörs oc hses snart :)

tüsk püss till er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar