måndag, augusti 24, 2009

helgen v.34 ( som jag misstog för en trosdag :S )

"Jag vet en plats, dit jag brukadde gå.
Det är så vackert där, nästan som en tavla, åhh..
Nästan som en tavla över rätt och fel,
för man ser gårdakvarnar,
men man ser skiten med"
Jag inleder med ett Håkan citat, ett citat som ofta får mig att tänka lite extra.. jag vet inte varöför, men så är det.. Mitt liv känns galet hektiskt just nu, jag vet inte om jag egentligen orkar.. men jag låtsas i alla fall, så förhoppningsvis ror ja gdet iland för den här gången. Tack alla omtänksamma som oroar sig, dock tror jag inte det hjälper.. jag är dålig på att sägan NEJ ;)
Helgen som passerat har jag tillbringat med familjen.. I söndags kom syster hem som sagt, efterlängtat - Verkligen! Dock så kommer vi lätt in i gamla banor, skittrist.. men jag får skärpa mig och hoppas att hon gör det samma, vi är ju faktiskt vuxna nu.
Tiden mellan 7-19.15 igår tillbringade jag på jobbet. Det gick bra och tiden flöt på ganska fort.. ME LIKE :) Jag försökte hitta på saker som snabbade på tidsförloppet, så som; vila, diska, städa i pentryt, brodera och ja.. lite allt möjligt som jag säkert nämt redan :P
Emma kom med tåget kl. 19 och åkte med mig hem ifrån Skövde. Vi hämtade upp 'my boyfriend' Atlas och drog vidare mot korvgrillning i båten. Mycket mysigt.
Där satt vi och lyssnade på dansbandstopp och åt korv tillsammans. Allting kändes som när vi var 5 år.. ibland önskar jag att jag kunde få vara barn igen, men det verkar omöjligt så jag tränger bort tanken ;)
Atlas i båten
Syster Emma äter korv :D

Mami <3


Pappa viftar efter något(?) :)

Kvällen avslutades med en långpromenad i Karlsborg. Jag och Atlas lyckades med några sjukt snygga hundmöten utan skäll och galenskap. I sådana tillfällen är han verkligen min favorit all times :) Pappa fick köra min bil hem, eftersom jag var så sjukt trött efter jobbet.. väl hemma kröp jag till kojjs och drömde om jobbet, ärenden hit och dit samt mina kollegor? (jag är skadad)
Idag klev jag upp tidigt för att åka till jobbet. Var seg som en mört, vilket inte släppte på hela dagen :/ Innan jag åkte hem satt jag en stund nere i källaren hos mina tekniker-vänner.. det var skönt att prata lite med dem och vila hjärnan innan jag begav mig hemåt.
Väl hemma drabbades jag av panikhuvudvärk och fick lägga mig.. Sov mellan 16.15 och 18.45 :S Fööör länge, men vad gör man.
Pallrade mgi upp med huvudvärk, som för den delen fortfarande sitter i nu, åt lite mat, gick två promenader. Träffade min högstadievän Sofia, som stannade och pratade lite hundar.. trevligt :)
Gustav kom förbi, han och Emma skulle ses och vi pratade om allt och ingenting.. det var verkligen roligt.. hoppas det blir fel sådana roliga möten framöver med gamla bekanta:)
Jag är skittrött och borde lagt mig kl 21, nu är klockan redan 22.15.. (ajjabajja på lilla Krillto :P)
Dock har jag lite svårt att vara ner och tycker att det är skönt att skriva av sig innan man ska krypa ner under täcket.. ha det bäst alla goingar, och innte goingar också för den delen, om det finns några sådana läsare ;)
Krams :)

1 kommentar:

  1. Hej världens bästaste Kristin!
    Hoppas livet leker :)

    Saknar dig tokfia, synd att du bor så rackarns långt borta!

    Läste du är tråk-kristin när du tränar, det tycker INTE Nemo han tycker du är världsbäst!


    pözz å kram från gänget som har utökats med en sabla piraya ;)

    SvaraRadera