fredag, augusti 21, 2009

jag bara jobbar och jobbar :P

Ibland är livet verkligen stenkul.. typ som när man känner att man inte hinner leva och att man bor på jobbet ;) Skönt är det i varje fall att man har mysiga arbetskamrater som ger en många goda skratt och ibland lite nya tankar och funderingar :)
Dock ska jag inte sticka under stol med att det är mysigt att komma hem och mysa lite med knas-Olle, alias Atlas.. Han kan verkligen göra min dag ibland, med risk för att låta jätte töntig!! Men han är gosig, och det uppskattar och behöver jag efter en lång dags jobb..


Tänkte skriva lite om igår. Jag inledde dagen lite stressad och försenad till jobbet.. missade med 7 minuter, men Tina sa att det var lugnt.. phuu. tur att alla har sådant överseende med varandra på jobbet just nu :)
När jag kom hem, skulle jag läsa lite tänkte jag. Tog en tidning och slängde mig i soffan, läste nog inte vidare mycket eftersom jag vaknade med tidningen lika igenslagen som det förmodligen var när jag lade mig ner :D sjuukt trött var jag.. och det satt i ett bra tag efter att jag vaknat!
Mamma och pappa hade varsin tid på Aroma terapin, men efter det tog pappa med mig och Atlas på en liten trip till båten i Karlsborg. Han kokade te i köket och var riktigt huslig :) Atlas var lite stressig, han visste inte riktigt vart han skulle hålla hus i den nya båten, men det löste sig sedan, när han klämde sig ner mellan pappa och mig vid matbordet.
Så här snygg var han i kvällsolen i bak i båten, min lilla mysgubbe som börjar bli grå runt nosen :D
Pappa fixade som sagt med storfest, vilket innehöll te :) Han erbjöd även digistive, men eftersom vi just ätit soppa, så orkade vi inga kex..

Solnedgången var sjukt fin vid Bottensjön, alltså det blir aldrig lika bra på bild!! Vi avslutade vår miniresa med en 1 timmas promenad utmed stranden.. Det var jättefint och varmt och skönt i luften.
Atlas poserad lite på en brygga som låg på land.. ( Det var inte alls jag som lade honom där ;) )
Idag har jag jobbat dagtid, det gick bra även om jag känner att jag, mitt huvud och min kropp inte är riktigt med i matchen, men det kommer väl tillbaka :) Snart är vi inne i vanliga rutiner igen, när sommaren är slut!
Idag (fredag) ska jag till frissan och klippa mig, tror minsann att jag tar av håret en bit nu, det är nog dags :) Jag hoppas att alla andra har en underbar fredaggskväll.. jag kommer vila mig inför söndagens arbetspass.. Ska även vattna blommor och tomatplantor hos Dahlman's.. hoppas de har det bra i Grekland :)
Puss och kram alla <3

4 kommentarer:

  1. Hello tjejen! Hoppas du har de bra på din lediga dag :) Skönt det lät att bara lägga sig på soffan när man kommer hem :) Me like!
    Får vi inte se någon bild på nya frissen? Ha de gott! Kram

    SvaraRadera
  2. ja just det.. jag ska se om jag fastnar på bild idag kasnke.. har dock en sovfrisyr än, oc hden kommer inte med i bloggen ;) hoppas allt är bra på jobbet idag, kram

    SvaraRadera
  3. HUR BLEV FRILLAN KRILLAN?! puss stinis

    SvaraRadera
  4. Jag älskar bilden på dig ich atlas när ni hånglar på golvet :) <3 B

    SvaraRadera