tisdag, augusti 11, 2009

början på vecka 33..

Hej alla goa och glada (för det hoppas jag att ni är när ni entrat min blogg:P)

Idag mår jag riktigt bra, på alla nivåer.. det känns riktigt bra :)

Igår, måndag, jobbade jag dagtid på jobbet först.. det gick bra.. jag gick över den tre-siffriga gränsen, dvs. 100 samtal, wiee..
Väl hemma hämtade jag lite mat ingredienser hos mormor, och sedan lyckades jag tillaga varmkorv med bröd, we are speakeing advanced cooking here:P
Därefter skulle vi ha en liten träningsgrupp för våra gamla 'kursare', jag och Eva-Lotta... vi hade en tapper deltagare, men det gick bra.. klar förbättring syntes och det är alltid kul :)


Jag körde även min egen velpotta, efteråt. 2 st. frånskick på budföring på ny mottagare, linförighet samt snabba lägganden under gång. Körde även både höga och låga stegen.
Atlas har en tendens att fuska lite på nervägen, vet inte om det trycker lite i ryggen.. samtidigt tror jag det är en bra övning för hans nervbanor, så att han får med sig båda sina bakben ordentligt.. vi gör det mest på skoj och utan krav.. han verkade gilla det :)
För att få honom neråt lite saktare mutade jag med korv på varje trappsteg, och det, mina damer och herrar, det var en klar favorit och förbättring..
Jag var lycklig efter denna träning då vi fick upp jättebra kontakt och han verkligen "sög" med blicken.. sådant gillas!!
Senare var jag hos Stina och hjälpte henne och Johan att packa sitt första flyttlass.. det kändes konstigt och verkligt.. Flytta inte mina goa vänner, men om ni gör det.. kom och hälsa på OFTA :)
När jag kom hem tog jag lite kvällsmacka och plockade undan lite på skrot som syster så fint lämnade efter sig.. bla. en filt, massor med kläder och annat..

Imorses vaknade jag kl 7.20 av att mormor ringde på min dörrklocka.. vi hade bestämt träff för att gå ut och gå, men jag var lite seg ur sängen, som vanligt ;)

Vi gick vår runda på 5,5 km. Vi hann prata om en massa saker, det var roligt faktiskt..
Efter rundan åt jag lite frukost, och tog mig en liten tupplur på 40 minuter. Sedan började jag städa huset.. dammsugade (jag vet att många tycker att det inte heter så, men det tycker jag :D ) samt städade toaletterna, mysigt :P
Jag tog en sväng till affären och köpte lite ingredienser till min kycklingsallad.. som jag senare tillvekarde och åt.. den var mycket god!
Efter det tränade jag lydnad i trädgården med Atlas, det gick kanoners och jag kände mig verkligen skitnöjd.
Nu sitter jag på jobbet, och Atlas i bilen. Här kommer vi sitta till kl 22.30 ikväll.. men det går bra, jag sitter ju inte själv och inte i 12 timmar ;)

Puss på alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar