söndag, augusti 16, 2009

Helgen som avslutade vecka 33..

HEJ, det får bli den inledande frasen på inlägget.. fyndigt eller vad? ;)
Ska nu beskriva lite av helgens upplevelser i text.. vilket blir svårt eftersom det känns som jag gjort massor, men känner att jag inte kan komma på vad(?) Konstigt!
Slutade jobbet kl 19 i fredags, drog mig mot Tibro med lite huvudvärk. Min bil var återlämnad efter en liten 'parkeringsskada' som jag drog på mig i skogen.. (fråga mig inte hur vi lyckades :D )
Resultatet var bra och jag känner mig nöjd som en tupp :)
Jag skulle då köra mormor till Mullsjö, vilket jag också gjorde. I bilen blev jag bjuden på banan, som smakade som bananer brukar, även om detta skulle vara någon speciell sort.
Väl framme blev vi bjudna på te och mackor samt lite fika.. gott värre. Jag drog mig hem ifrån den byn senare på kvällen, utan att ha hunnit träffa kusin Peter, som var ute och cruisade.. David hann jag dock träffa, vilket var skoj!

På lördagsmorgonen hade jag och Tina bestämt att vi skulle ut och träna lite hund tillsammans, det kändes roligt att ha en ny person att träna med - Tipptoppkul ;)
Vi började med att träna lite lydnad, vilket gick sådär för min del.. har inte den fokusen som jag önskar.. men det beror nog som sagt på att jag är för tråkig - TRÅK KRILLAN!!
Tina gav mig några bra 'tänka-på:er' som jag ska försöka klura lite på.
Vi körde bara korta pass, men 3 st / hund. Tinas hundar tränades också, och jag tycker det gick bra.. dock är det alltid svårt att veta hur det brukar gå, när man aldrig sett hur hunden jobbat innan.. men jag måste säga att alla hundar klarade det finfint :)

Tittade in en sväng på jobbet hos helgarbetande Daniel också.. mina brillor hade fallit i glömska när jag stressade ifrån jobbet i fredagskväll.. Åt en Billy's pizza och drog vidare mot partystället Tibrooo :P

I den fina party-hålan vankades det 3-rätters middag komponerad av Johan och Henke.. det blev räktoast, pitabörd med kebab och kladdkaka med glass.. tack grabbar för maten, samt Sanna och Stina för det ytterst trevliga sällskapet.
Efter maten begav vi oss på en liten godisjakt / rastning av hund.. efter det blev vi skjutsade av snälla Anton till 'skummets stad' Skövde. Vi drog oss mot Husaren efter att ha jagat flygande skum ett tag..
När vi kommit hemifrån Skövde hade vi fångat upp Elin på kroken.. hon följde med och visade hur man viker papperskaniner.. intressant efterfest verkligen!
När de gick hem somnade jag och Stina som stockar och vaknade på söndagsförmiddag av Atlas-pip :)
Vi gick ut en långrunda iklädda tights och tröja - snyggt eller mycket osnyggt, ni behöver inte fundera mer på saken.. jag vet redan svaret :D
Efter att vi promenerat, handlat, bakat en banakaka, ätit, bastat och gjort marängswiss samt tagit emot min syster med pojkvän som kommit hem, hämtade vi mina glada päron på resecentrum i Skövde.. de är nu hemkomna ifrån sin vandringssresa i Österike. Jag är glad att ni är hemma allihopa men jag inser nu att jag måste skaffa mitt eget ställe att bo på - VERKLIGEN!
Så, nu har ni läst min 'korta' resumé av helgen (som aldrig blir kort) och jag hoppas att ni kommit till slutet.. Även om jag inte klandrar er som givit upp på vägen, men då läser ni ju inte det här :P
Nu ska jag sova, för att gå upp och jobba dagskift imorgon.
Puss :)

4 kommentarer:

  1. en får tacka för den trevliga helgen!:)
    stinis<3

    SvaraRadera
  2. observera att din mors skor passar utmärkt till min outfit!

    SvaraRadera
  3. Tack för en toppen träning tjejen =) Shit känns som du hunnit med tusen saker i helgen! Kram ses om några timmar :)

    SvaraRadera
  4. Jag då? Inga fina bilder på mig? :O Jag som är så snygg!!

    Emma <3

    SvaraRadera