fredag, augusti 14, 2009

fredagen som gör mig glaaada :)

Goddag mina vänner, detta är mitt liv på en liten pinne ;)

Dagen inleddes med pip och gnäll av min livskamrat Atlas.. han ville tydligen kissa tidigare än jag planerat, men det fick han inte.. han fick vänta till kl 8 innan jag släppte ut honom - Någon måtta får det vara faktiskt :D
Jag ringde upp Ella och frågade om vi kunde kila till skogen tidigare än planerat, eftersom jag visst började 13.00 idag, inte 14.45 (typiskt mig att se/tänka fel :D )
Vi träffades i alla fall i Jubberud kl 9.45.. solen sken och det var en underbar dag! Verkligen mysigt.. dock så var det lite morgondagg kvar ute på åkrwarna, vilket gjorde mig medveten om att mitt klädval, som bestod av löpartights, joggingskor och en fältskjorta á la militären, var helt fel.. jag blev dyngsur igen.. men jag börjar ju bli van nu, fick ju huvudvärk av regnet igår :P

Jag har dock inte fotograferat mig och min hund in action, detta kan ha lite att göra med klädvalet för dagen :D Mannos Wittra spårade i allafall som en liten galning. Hon fick räkost på tub när hon hittade pinnar i spåret, vilket var mycket uppskattat tyckte jag mig se..
Vi övade även lite på hårt underlag, vilket både Atlas och Wittra tyckte var skitkorkat.. 'varför ska jag nosa på vägen när jag känner min favvo-boll på 100 meters avstånd', undrade Atlas.. och jag kan ju bara hålla med.. dumt att vi fick motvind :P
Ella ochWittra myser med räkosten..
Efteråt var det vila i bilen som gällde, innan vi for hem en snabbis för att skarva vidare mot Skövde och kvällsskiftet på Helpdesken.. Skönt med sista arbetspasset för veckan, det ska bli riktigt 'västgôta-gôtt' med helg nu, nästa söndag är min igen :/ menmen.. dit är det långt :)..
Ikväll bär det av med mormor till Mullsjö, efter att jag och Lena mötts hemma hos mig för återlämning av bil :P David vill att mormor ska komma på marknad, och jag är snäll och kör :)
Ha en underbar helg alla, och skriv gärna en kommentar.. jag är lite nyfiken på vilka som läser nämligen :)
Puss på alla :)

2 kommentarer:

  1. Sådär nu har iaf en tuffing "vet inte om jag är så tuff, men ändå" läst.
    Trevlig helg på dig

    SvaraRadera
  2. haha :) såklart att du är tuff Johan :P det är alla som inte vet om det (och det är sant) ha en trevlig helg =)

    SvaraRadera