onsdag, juli 18, 2012

Loppans första båttur och resturangbesök!

Idag på förmiddagen fick jag ett trevlig besked, jag skulle åka med på en hemlig utflykt med min familj...
Så, jag tog mitt pick och pack och flyttade mig till Rosenhaga för vidare transport.

Färdmedlet blev klarröd Toyota och kartläsaren blev Leah.

Vi åkte mot Tibro, det kunde jag snabbt lista ut eftersom jag hade öppna ögon, och det var ett troligt resmål. Bisonfarmen i Gate kom på tal, men efter ett tags diskuterande beslutade vi att vi skulle åka till välkänd resturang i Karlsborg.
I Tibro kom min och Emmas barndomsvän och tilllika 'bonussyster' på besök. Hon gjorde sig snabbt populär hos Leah och vi umgicks genom att titta på gamla talk shows vi spelat in under nittiotalet. Som vi skrattade!

Väl i Karlsborg tog vi en tur med båten till bryggan i kanalen. Detta var årets första tur och Leahs absolut första.
Leah och jag satt långt bak och kikade på bubblorna och skummet som blir ifrån motorerna - intressant tyckte loppan! Flytvästen var dock ltie halvpoppis, eftersom den var ganska stor och tryckte på halsen när hon satt. Vi fick helt enkelt hålla oss halvstående.

Efter god intagen middag på resturang, fick vi åka hemåt. Loppan, som gick på reservbatteri redan på rersturangen fick lugnas genom sången Bää-bää vita lamm. Denna sjöng vi alla tre ihållande i cirka 10 minuter, och tillslut kunde den nyfikna lilla loppan inte hålla ögonen öppna.

Tack för denna fina kväll, jag älskar er!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar