tisdag, september 28, 2010

Krigsförbandsövning avklarad!

Då var det avklarat.. höstens övning som man längtat, hoppats och fruktat.
De första två verben förklarar sig själva, men det sista vill jag förklara. Min fruktan för övningen har varit att det skulle bli jättejobbigt utan Atlas, vilket det också var bitvis.
I situationer där han ofta eller alltid varit med, blir alltid extra jobbigt.. Värst var det att komma hem i söndags när övningen var slut. Alla andra åker hem med sina slagna hjältar, medan jag inte har någon.. Men, man måste igenom det, så är det bara :)

Övningen tycker jag har vart en av de bättre jag varit med om faktiskt.
Första dagen innehöll sjukvårdstjänst och pistolskjutning.
De två mellersta dagarna bestod av hundtjänstutbildning för alla grupper, samt en liten march.
Min uppgift var att figurera i terrängen, vilket jag gjorde bar av de utlåtanden jag fått i efterhand.
Alla hundekipage var jätteduktiga, jag är så glad att vi är ett så bra gäng!
Sista övningsdagen gick också ut på att figurera. Jag och en kompanjon skulle kliva in och försöka skapa hundövningar.. Jag säger bara att infiltratör är inte mitt nästa jobb ;)

Nedan finnes lite bilder, dock bara 'min' hundgrupp :)

Kramis






1 kommentar:

  1. det ser så trevligt ut när ni springer omkring :)

    man kanske ska joina :P

    /B

    SvaraRadera