tisdag, mars 02, 2010

Den officiella flyttarveckan :)

Nu är den äntligen här, den omtalade, men lite skräckinjagande veckan, som är början på mitt riktiga vuxna liv :) Det kändes skönt att få skriva det, för det är så jag känner.
Mina föräldrar har även insett att jag, är den första många led tillbaka, som flyttar och bor ensam. Äntligen får jag vara först med något ;)
Innan jag bubblar vidare om mitt projekt, ska jag skriva lite om helgen, som varit så rolig :)

I fredags efter jobbet var det afterwork som gällde. Tina hade varit duktig och planerat en trevlig sammankomst. Många var där. Det bjöds på dans och skratt och bara massa roligt. Det är alltid kul att ses utanför arbetsplatsen också, för att få lite annan syn på varandra än vardagslunket ;)
Denna gången lyckades jag även göra rätt för mig på bussen hem. Nu gick det nämligen att betala med kort (sist gick det varken med kontanter eller kort. SMS var enda alternativet, men det fungerade bara på stadsbussarna - tokigt! :D )
I lördags bar det av mot badhuset, efter att ha åkt runt och kollat på soffor i alla Tibros helgöppna affärer. Tre tappra kollegor till mig, samt en 'utböling' plaskade runt i relaxen och äventyret i flera timmar. 5 stycken, om jag inte minns fel :) Väl uppe ur bassängen kunde man ta mig för en soltorkad vindruva = ett russin ;)
Jag och Anna lyckades också med bravaden att åka dubbelring i en rutschkana. Eller Anna åkte ring, och jag åkte på ändan.Vi missade lite taktiken vid påstigningsfasen, men vi fick i alla fall skratta oss dubbelvikta!
Efter badet tog vi en tripp till en kinaresturang. Vi käkade massa god mat, pratade om allt och ingenting.. sådant som jag uppskattar. Sen bar kvällen av både hit och dit. Jag gav upp vid elvasnåret, och drog mig hemåt Tibro.

Idag har jag fått mina nycklar, samt varit på banken. Allting gick jättesmidigt, även om både jag och säljaren var lite sena till banken (typiskt mig) Jag skyller dock på en halkande buss..
Jag, Emma och mamma var i lägenheten och kikade på dagen, jag ville ju visa Emma hur det ser ut. Hennes ben var för övrigt bättre idag, de har vart lite bångstyriga det sista ;)
Vi lunchade tillsammans alla tre, innan jag tog bilen för att hämta ett flyttlass.
Sedan vilade jag bort min spänningshuvudvärk, som jag troligtvis fick pga. alla beslut som måste fattas vid flytten. Jag har bestämt mig för en tapet till hallen - björkstammar blir det Anna ;)
Pappa hjälpte mig att kånka in flyttkartonger, som jag ska packa upp efter städning imorgon, mormor kommer att hjälpa mig :)

Nu får jag nog säga tack och hej, börjar blir lite trött i axeln, eftersom jag ligger på mage och skriver i sängen :D

Pussipuss!

3 kommentarer:

  1. Åh vad spännande! Måste kika förbi någon dag och se hur det ser ut :) Lycka till med flytten och hojjta till om du vill ha hjälp!Kramar

    SvaraRadera
  2. bilder......... tack ;)

    så roligt att få eget!

    kram kram

    SvaraRadera
  3. Bra beslut med tapeten tycker jag =) kommer bli supernice...I know it.

    Skrattar fortfarande när jag tänker på färden i rutschkanan. Kulit klulit, det får vi göra om hihi.

    Hoppas det går bra med flytten!

    Kramar

    SvaraRadera