måndag, februari 15, 2010

En Stockholmsresa i tjejligans tecken :)

Här kommer en liten 'bildblogg' från helgens bravader i hufvudstaden ;) Detta var vår 50års present till mamma, och den var minst sagt uppskattad! Bilder säger ju oftast mer än 1000 ord, men jag ska ändå skriva lite, tänkte jag.
Det började med frukost på Resecentrum, tidigt en lördags morgon. Alla åt en macka, utom mormor så klart, hon valde naturligtvis hälsokostalternativet bulle :)


Vi hoppade på ett snigeltåg mot den stora staden, och under resans gång såg vi många fina stationshus i rött tegel med istappar från taket. Fick dock inte med något sådant på bild. Mormor underhöll sig med barnkrysset i SLA. Mamma läste tidning och vi undomar lyssnade på musik. Som ni ser var jag och syrran ganska trötta :D


Även mormor provade på MP3, hon förstod dock inte att plupparna skulle vara i öronen, så att man slapp håll hela tiden.. men det är ju inte så lätt att veta hur tekniken fungerar i dagsläget..
På centralen blev vi uppmötta av moster Kristina, hon följde med oss hela dagen, vilket var roligt :) Framme på hotellrummet poserade vi lite i alla möjliga tokiga poser, här har ni ett urval ;)
Vi gick till en rolig mössaffär, där mamma köpte en söt huvudbonad, dock inte den på bilden. Detta bör undestrykas :) Sedan fikade vi på Kulturhuset, där jag lustigt nog träffade Marma-Benny. Han är alltid lika rolig, och vi språkades en liten stund :)


Efter en heldag med handlande och strosande, åt vi en god middag på hotellet. Sammanfattningsvis var denna dagen en riktig överaskning. Jag hittade både jacka och skor, och tappade inte humöret en enda gång. Alla var glada och helt slut, efter mat och ett glas vin. Vi som bodde på hotellet, gick upp och sov, medan Kristina blev hämtad och åkte hemåt.



Jag och Emma fick skrattanfall, av att jag försökte göra mig förstådd med bettskena i munnen. Vi fick också för oss att fota dessa anfall, men det visar vi inte här, det var för fula :D Ni får ett smakprov av våra sötare sovsidor istället :)
Dag två inleddes med värdens brakfrukost. Mormor åt till och med tv åsmörgåsar, eftersom det inte fanns bullar på menyn ;) Mamma lyckades precis tugga i ett utav de förevigade ögonblicken, men det gör inget- bestämmer jag :)


Sedan slappade vi allihop i mitt och Emmas hotellrum, tills det var dags att checka ut.

Även denna dag gick i provhyttens tecken. Vi kollade igenom varenda affär, påväg mot Gamla Stan. Här nedan ser vi ett smakprov på, hur det kan se ut när man fotar fötter i provhytter ;)



Vi avsultade dagen på en mysig resturang nära centralen. Vi åt god mat och jag trodde jag skulle få rulla ut från matstället. Men det gick bra :) Mamma visade sina absolut finurligaste sidor, i väntan på maten!

OBS! Jag försöker dölja min lantisstil vad det gäller fleecetröjan, men det var så förbenat kallt vid vårt fönsterbord ;)
På vägen hem fnissade jag och Emma hela väge, det var roligt.. även om vissa i kupén verkade störa sig massor :D



Så.. jag avslutar med en sötisbild på mig och Emma, eftersom det faktiskt var alla hjärtansdag. Hon är min lilla nippertippa den där tuffingen till vänster i bild :)
Det sista jag tänker nämna, är att, detta har vart den mysigaste helgen ihop med 'tjejligan' på mycket, mycket länge. Jag hoppas verkligen att alla känner likadant, och att det blir fler tripper framöver :)
Puss på alla goa!

1 kommentar:

  1. JAAA det har vart sååå mysigt! :) Jag har dock upptäckt i samband med din blogg att jag är fruktansvärt ofotogenisk, jag vägrar tro att jag ser ut såhär i verkligeheten hahahah :)

    Än dock, det har vart sjukt mysigt! Jag älskar dig allt ;)

    / LillBrillan

    SvaraRadera