söndag, januari 17, 2010

Avslutningen på en vecka i Finnskogen!

Ja, så var slutet på veckan kommen. Vi har tillbringat sju dagar och sju nätter i en stuga i skogen ihop med pappas bror. Jag måste säga att detta vart en otroligt lugn semester till våra släktingar. Inte alls så mycket jäkt som tidigare gånger. Farmor har blivit sämre, det går inte att 'skymfa' med, kusinerna blir äldre, men samhället och stämningen består! Vi tog som bekant en tripp till Helsingfors, för att fira mammas kusin och make på 60års dagen. Till festen skulle även mammas kusiner från Nora komma, vilket jag tyckte var lite spännande. Nu i efterhand så inser jag ju att det var en hel bunt med underbart härliga människor.. jag vill lära känna dem bättre :)
Vi bodde på hotell, i familjerum. Som att vi inte bott på varandra redan en vecka, nu skulle vi dela 30 kvadratmeter på 4 personer inklusive en hund.. inte ett framgångsrecept direkt! Vi klarade oss undan tumult och åkte på festen, som i sig var trevlig! Mat, dans och nya människor!
Igår hoppade vi på fräjan mot Svearike, efter ett besök hos faster med familj i Helsingfors. Vi åt och dansade och hade trevligt ihop med mammas kusiner på båten. Idag är jag restrött.. Måste dock ta ut Atlas, som troligtvis uppskattar mitt initiativ ;)
Kika på veckans sista bilder, och ha det jättebäst ;)
So long, my dear friends :)

Pappa åt en citron?








1 kommentar:

  1. En trevlig vecka, men ändå så skönt att det är över :)

    Fina bilder :)

    /B

    SvaraRadera