tisdag, januari 12, 2010

Ett ben verkar alltid vara tjockare..

Jepps, så ligger det till. Jag har mätt alla möjliga mått idag när jag fördrev tiden på ett demensboende, så jag vet. Det är en differans på 1 centimeter i omkrets på mina lår, och det högra var smalare ;) I övrigt har jag inte haft så mycket 'action' i livet idag. Vi har besökt farmor, åkt runt lite i affärer, köpt gravljus och deodorant. Sedan var vi och tände ljus vid graven. Vi fikade på macken i Teuva och träffade andra bybor, som en gammal sotare på 84 år. Han hade minsann druckit kaffe kokt av farmor många gånger sa han, I belive him! Vi drog tillbaka till demensboendet, satt där en stund och pratade, kikade på kort, spanade in bilderna i en kattalmanacka. Sen var det kvällsmat för farmor och avförd för oss. Vi får alltid dra en vit lögn när vi lämnar henne, eftersom hon annars vill hänga med oss hem till Rominloukko. Vi fördrev alltså tiden där genom att mäta alla möjliga mått; huvud, lår, midja, bröst, rumpa, med ett måttband som var blått från Tena Lady ;) Roligt hade vi vilket syns på bilderna nedan. Jag bjuder helt och hållet på snyggbilden på mig, men det är för elakt att ladda upp bilder på andra, men inte på sig själv. Håll tillgodo och skratta åt min väldigt tuffa min.
Nu ska jag fika med gänget nere i huset, jag säger att det är verkligen alltid 'ätarsemestrar' :D



2 kommentarer:

  1. Måste säga att vi är bra på att fördriva tiden! :)

    Ypperligt snygga bilder btw ;)

    / B

    SvaraRadera
  2. haha vad söta ni är ;)

    Kram Tina

    SvaraRadera