måndag, januari 11, 2010

Ett 'hej' från Finland..

Jaa, vart ska man börja? Dagarna i Finlandsskogen innebär en hel del åkande, eftersom det är långt överallt och till allting. Första dagen då vi kom, var det barndop som gällde. Jag blev gudmor för första gången åt min kusin Tomis första son. Namnet på barnet blev Tatu Matias Luomaluhta, vilket startade en liten familjefejd, då storebror i familjen inte alls var nöjd med namnet :) Det kommer troligtvis att lugna sig framöver tänker jag. Sedan har vi vart hos min faster och träffat mina kusiner och kusinbarn hos henne, mysigt som vanligt. Farmor har vart med oss både idag och igår. Jag funderar dock på om hon får ut någonting av livet med oss. Just nu sover hon på soffan och snarkar ljudligt! Jag och mamma har vart på en promenad och fotat lite idag, träffade grannar, hör och häpna ;) Sedan har vi löst sudoku, korsord, slösurfat lite och ätit. Jag tänker inte utveckla skrivandet mer just nu, utan ni får kika på bilderna och tänka er in i min situation.
Pussipuss!











2 kommentarer:

  1. Mysiga bilder! :)


    /B

    SvaraRadera
  2. åh det ser himla mysigt ut i finlandet och vilken gullig liten plutt sen :) Du blir nog en himla bra gudmor tror jag det! puss på dig

    och kom ner till götet snart för bövelen!!! ;)
    kramis!!

    /banana

    SvaraRadera