söndag, december 20, 2009

"Där ute finns en värld av långa nätter.."

Idag sitter jag och tinar min fötter efter en utomhustur, samtidigt som jag kyssnar på Melissa Horn.. Jag gillar hennes texter, och låten 'Långa nätter' är på något sätt passande. Eller så är den inte det?
Jag börjar komma i rofas inför julen, det har liksom landat runt mig nu. Igår fick jag träffa min Stina länge. Längre än vi hann umgås under fredagens festkväll, då vi firade mor och fars 100 år kalas :) Det var i övrigt en trevlig tillställnig, och jag är nöjd över min och Emmas insats, speciellt mingelleken ;)

Igår var jag och Stina ute och gick en sväng, vi köpte prinskorv och frimärke till USA. Sen knatade vi hem och fotade Atlas lite i det otroligt fina vinterväder. Dock så har dagens vinterväder slagit gårdagen med hästlängder. Vitt, soligt, kallt, frost på rutan.

Jag har även deltagit på en julknytis med jobbet, där jag fick en liten julklapp i form av en kruka i figurform.. Söt var den minsann, dock så vet jag ju inte vem som inhanlat denna sak åt mig, men det är ju lite grejjen :) Vi spelade Rockband, och det var skoj.. The Helpdezk'z var sjukt grymma ;)
Jag kände dock att jag trillade ner i en energisvacka på kvällskvisten, och kände att det var skönt att komma med bussen hem, sova :) Anna följde mig till stationen, efter att vi kramat alla godjul!

Idag har jag hämtat en julgran enligt tradition. Eller mamma och pappa letade gran, och jag grillade marsmallows över elden, haha.. typiskt mig! Atlas var sjuktnöjd över att få springa runt. Han och Nemo lekte tillsammans, även om Nemo tyckte att Atlas var stor och klumpig :D
Jag ska senare iväg på middag hos mormor, och sen träffa Stina hoppas jag.. Jagvill verkligen att vi ska hinna få ihop dagen, så att det går :)
Jag har nämligen insett att hon vet exakt hur jag är, och hur jag fungerar.. Jag tror helt ärligt att det alltid det kommer vara så, även om vi nu har nyare vänner åt olika håll, så känns det så :)
Nu är hon hemma över julen, och jag har ledig vecka, wiee! Så nu blir det till att umgås för ett helt halvår! :D
Nu ska jag försöka göra en insats för att få varmare fötter, jag hoppas alla har det bra, och att ni får en fin jul!
(om jag inte hinner blogga mer innan )

Puss på er och en stor julkram till er!

1 kommentar: