lördag, november 21, 2009

www.schweintrotttjej.nu

Goraagoraa (som min farfar sa i försök till ett svenskt 'goddag goddag' ;) )
Jag vet verkligen inte hur det kommer sig, men ja är trött på kvällen, redan 1,5 dag efter att jag gått av nattskiftet? Tänker att det kanske beror på att det är så mörkt, eller något..

Idag har jag känt mig ganska flitig, även om ingen annan i hushållet håller med mig på den punkten kanske. Jag inledde dagen med att plocka ordning här hemma, och städa ur hundsängen.. Det var välbehövligt värre.. Sedan drog jag och Atlas till skogs en stund för att rensa tankarna.. Jag lade ett spår på kanske 800 meter innan jag rastade skrutten, som för övrigt är ganska stel i bakvanen nu så här i kylans tid =(
Efter det tog vi en liten kontrollerad promenad i skogen, dvs. Atlas får inte flänga runt och dra, även om han gärna vill. Den promenaden kasnke skulle tagit 10 minuter, om vi inte pausat hela tiden, men nu gick vi säkert 30 :D
Efter promenaden bestämde jag att vi skulle gå spåret, sist hade vi lång liggetid, och jag vill variera mig lite.
Atlas skötte det fint så länge vi inte fick motvind, då vill han gärna gå utt med nosen och 'fuska' lite ;) Dock så tog han mig runt, och med tanke på liggetiden så är det inte konstigt att han går lite högt med näbben ;)
Det var ett roligt spår, under stock och över sten fick vi krypa och klättra.. Atlas var slut efteråt, så även matte. Inser att det är svårt att spåra om man har hugg i nedre delen av ryggen.. Man ska liksom hålla emot hela tiden saktidigt som man går på knöckligt underlag.. men det fick gå :)

Efter detta skogsupptåg kom jag hem, svirade om till anständiga kläder, och åkte till min 'jobbarplats' ;) Jag hämtade min dator och åt lite mat. Sen följde Anna med mig från jobbet och vi drog till simhallen och köpte oss en simtur för 40 kr/skalle. Det var jätteskönt att plaska runt där någon timma, samtidigt som man pratar massa strunt och bara är :) Det gillar jag.
Vi var även ute på stan en kortiskortis och köpte en lite sak till killen som ställer upp med förfestlägenhet åt oss imorgon, det finns många snällingar allt :)
På kvällen nu har jag och Atlas gått till Gallerian, vår shoppingcentra här i Tibro ;) Vi inhandlade dricka och lite godis.. Sen åt vi god mat som Emma tillagat, pratade även med mormor och så. Nu sist kollade vi på tv:n, Idol.. mysanpysan liksom :)
Jag har även ställt mig i kö på fler lägenheter nu, insåg senast idag att detta inte fungerar alls längre..

Men, nu väntar bara en promenad med min kadaverfisande råtta på 38 kg ;) Han kan verkligen konsten att lukta prutt han :)

Imorgon väntar ett partyparty.. roligt gänget! Nu ska jag sova :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar