onsdag, november 25, 2009

Ledig vecka, spårträning och julpyssel - mys!

En ledig vecka har nu passerat förbi och ibland känns det som jag inte hunnit med ett dugg, ibland känns det som jag sprungit som en skållad råtta både hit och dit! En dålig egenskap som jag har är att aldrig säga nej till något eller någon. Detta resulterar ofta i att jag lovar bort mer tid än jag själv äger, och i slutädan gör någons själ ledsen :( Denna själ har på sista tiden varit min lillasyster.. men jag hoppas verkligen att jag kan bli bättre, för jag vill absolut inte välja bort någon, det har aldrig varit min mening, förlåt!
Så, nu känns det bättre, det gör alltid det när man får ner det på papper, speciellt när man vet att den berörde personen kommer att läsa det :) Jag älskar dig!
Eftersom det lätt blir mycket text i en blogg, så skriver jag denna gången hyfsat kort, och fyller på med lite bilder från gårdagen och dagens aktiviteter. Igår var jag alltså ute och spårade ihop med två kompisar med tillhörande hundar. Schäferligan, med 4 st. samlade i Hönsaskogen. Yur var det att vi inte var fler, då det mörknade fort ;)
Jag lade spår åt Wittra, som spårade som en gudinna denna gång. Jag provade att lägga klurigheter i spårets början, för att senare glesa ut på 'knixigheterna'. Detta svarade damen bra på, och jag måste däga att det var det bästa jag sett henne spåra någon gång tror jag - jätteroligt :)
Cito-killen hade ett hyfsat långt, men inte fullt så krångligt spår, detta gick också det utmärkt. Han är lugn och metodisk, och väntar man bara ut grabben, så löser han uppgiften med bravur! Bra jobbat både hund och matte :)
Atlas och jag fick ett spår som någonannan lagt. Detta gick även det som på räls, även om min lilla älskling lidit av magsjuka de senaste dagarna, och just hade påbörjat sin riskost. Men har man en arbetsnarkoman som klättrar på väggarna efter 2 dagars passivitet, så har man.. då erbjuder jag honom att jobba, dock inte så hårt som vanligt. Vi har även kört ett lydnadspass på klubben som gick som smort. Atlas var med mig till 100%, jobbade verkligen medfokus uppåt. Jag måste ju tacka min lydnads-coach för det, helt klart!
Vi hade även lagt ett spår åt Fejja, ca 100 m rak i medvind med ettslut. Pluttan är ju inte så gammal, men hon har stenkoll på läget :) Dock fick jag ingen bild, då det hann skymma, men snygg är hon, svart faran ;)
Idag har jag vart på möte på jobbet. Senare åt jag där med grabbsen, det var riktigt trevligt. Nu på kvällen har jag och syster med kille, pysslat julkort :) Vissa blev fina, och vissa så ut som en 5-årings verk, men vad fasen.. det är ju mysigt :)
Men nu överlåter jag ert intresse till bilderna, håll tillgodo :)
Lalla och Cito i spårstarten.
Cito och Lalla i spåret.
Jag och crazy-man i spårstarten.
Atlas har fullt fokus på Krillan med spårapporten. ;)
Fröken Wittra med matte Ella i starten

Dagens julpyssel;

Jag och Alex vid julkorts-pysslet.

Alex och Emma myspyser :)

4 kommentarer:

  1. Jag kanske förlåter dig om du skärper dig! :) Jag älskar dig också men ibland är du ett riktigt shwein. men men :)

    ha det så bra rumpnisse!

    <3 / E

    SvaraRadera
  2. åh så mysigt det såg ut med julpyssel! :)
    /S

    SvaraRadera
  3. Tack för fina kommentarer gänget :)

    SvaraRadera