söndag, april 07, 2013

En pytteliten statusuppdatering...

Ja, nu är det nog verkligen dags för ett litet inlägg här igen. Det händer som vanligt saker och ting hela tiden och ofta tänker jag att det är så alldagliga att de inte är värda att skriva om här. Men, nu blir det ändring på det. Här kommer en liten avrapportering av min senaste månad.

Som många redan vet, har Nero och jag varit iväg på vår första övning. För oss som ekipage var det mycket givande, allting var nytt. Att det var förbannat trevligt att umgås med andra samt att få göra små upptåg behöver jag knappt skriva, men det var en förträfflig bonus. Jag tror dock inte att jag tillbringat så mycket tid i en toalettbarack någonsin tidigare, som de fyra dygnen. Vi hade det riktigt kallt!

Vi har också hunnit med att fira Nero, som fyllt 5 år. Vi fick middagsbesök och 'födelsedagsbarnet' fick lite extra god kvällsmat, blötfoder.
Familjen har också firat påsk, en mycket lugn sådan. Mycket tid gick åt till hundträning (otippat?) Både sök, lydnad och patrullhundsträning hann vi med.
Förutom det badade vi bastu, gick i skogen och lekte med pinnar och barn, käkade god mat och åkte på besök hos våra kusiner på annan ort. Besöket i Småland slutade som sångsamling kring matsalsbordet, då vi försökte muta Loppan att äta, genom att sjunga 'Rock-spindeln', om och om igen =)

Helgen som just rusat förbi har lämnat mig med en känsla av; 'Jag har det så bra.' Jag har människor omkring mig som jag tycker mycket-mycket om, ett intresse som just nu är superroligt, en hårig sambo som jag inte vill vara utan, inte ens när han fäller, världens bästa familj och så himla mycket annat bra. Jag är lyckligt lottad!
För att omvänt citera Passenger som sjunger; "Only know you've been high, when you feelin' low" Man vet att man har det bra, för att man vet hur det kan vara.

För övrigt tycker jag att alla bör lyssna på den låten, Let her go med Passenger.
Det får bli det sista för nu. Ta hand om varandra, det blir så bra om vi alla gör det!

Kram från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar