onsdag, december 21, 2011

COOL, som i kall eller som i häftig?

En fundering som drar genom mitt huvud efter att i några minuter suttit och sjungit med i Eric Saades låt 'Hotter than fire' som spelas på radion..
Jag kom fram till att texten måste vara; Kallare är in, varmare än eld. (Jag vet inte ens varför jag tvekade?)

Nåväl.. jag har nu kommit förbi jäktets tröskel, och kan nu bara slappna av och lugna ner mig! Jag ha under veckan som gått fixat klart det sista inför jul, lämnat tillbaka Nemo, simmat med Anna, pyntat två julgranar i mitt hushåll (den första var för ful).

Idag har varit en ytterst vanlig dag, en sådan som jag gillar =) Det vaknade som vanligt med panik, när jag insåg att jag sovit lite för länge. Dock så skyndade jag på, och hann ut innan jag ovanligtvis skulle plockas upp av min 'samåkarvän'. Väl framme på jobbet gick det som vanligt i 100 km/h. Käkade en, enligt traditionen, vanlig jultallrik.
Väl hemma knatade jag runt i affärer, vilket är
vanligt i denna tid på året. Köpte ovanligtvis någonting till mig själv. En festlig t-shirt som jag är mycket nöjd med! Jag har träffat Stina med mor, vilket var underbart trevligt.
Jag har också hunnit kika in hos en familj som är mitt i flytt, och kramat lite på min nyfunna vän Ellen.
På kvällen har jag ovanligtvis lagat mat i mitt kök. Spagetti med pastasås med bacon, svmap och lök. Mycket gott! Jag har också kommit ikapp Julkalender, och är nu i fas med avsnitten. Så, imorgon kan jag kika som vem som helst, på tv! Sov gott alla medmänniskor, och God Jul!!

1 kommentar: