lördag, november 13, 2010

En veckas nattjobb snart tillryggalagt!

Det är så sant.. Jag har bara en natt kvar att jobba nu, sen är jag ledig några dagar..
Måste dock säga att det går sjukt bra att jobba en helt vecka i stöten så här.. mindre byten av dygnsrytm, vilket resulterar i en mer välmående Kristin =)
Som vanligt inser man att man planerat sin lediga tid alltför snävt.. men jag har så mycket roligt att se fram emot inför nästa vecka, så det kommer att gå som en dans - på ren vilja!

Förutom det som redan är planerat, har jag tänkt tänka en hel del. Det har nämligen hänt en del saker de senaste veckorna som gör att jag måste dra igång tröskverket till hjärna som sitter inne i mitt huvud och klura.. klura mer än vanligt!
Dock så tror jag att jag kommer komma på något ypperligt och smart, och att livet tar en annan vändning, när tiden är inne.. Bara jag kan koppla ihop tröskverket till hjärna med min magkänsla, så kommer allting börja gå åt rätt håll =)

Man inser nu när man blivit lite äldre, och kommit in i rutiner som göra att dagarna liknar varandra en del, att 'Oj, vad fort ett år går' Helt tokigt, men ändå härligt!
Många ser det som en nackdel att åren swischar förbi, medan jag tänker att 'Tiden går fort när man har roligt' =) Så alla ni som tänker något annat.. tänk på det lite. Åldersnojja och elände kan man nog ha tid med när man skriver sina sista memoarer i ålderdomshemmets gungstol under livets höst... Allting har sin tid, och just nu är det tid för mig att leva!
Tid att släppa ut saker som tynger mig. Tid att resonera och få hjälp med saker som sitter inuti, som måste komma ut. Tid att göra mig själv rättvisa. Tid att käna efter. Tid att vara, skulle man kunna sammafatta det kort.

Idag är jag förövrigt sjukt stolt över min och Emmas kocktalanger. Vi har gjort hemlagade pannbiffar, potatismos och gräddsås - mums! Sen har vi pantat 250 stycken burkar genererade av mina kollegor, köpt en finfin present till pappa och myst =)

Nu tänker jag avsluta.. Ha det bra alla ute i natten, jag lovar att nästa inlägg innehåller bilder ;)
Puss och Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar