onsdag, september 15, 2010

Tankar på min goaste och hundbesök!

Godafton, eller kanske natt?
Ikväll känner jag mig inte så ensam, för jag har fyrbentingen Önska här..
Vi har hunnit med en långpromenad på 2 timmar runt Skultorp idag, tillsammans med syster Emma :) Ett knasigt hundmöte har vi också haft, men tjejen löste situationen så bra hon kunde själv.. Det hade inte gått göra på något annat sätt, och den mannen jag mötte med lös hund som kom springande mot oss kan skylla sig själv. Alternativt hålla sig på sin kant, som han lite spydigt sade högt till sin hund när vi gick förbi :D
Det var mysigt och Önskis avslutade med ett bad i en, vad jag skulle tro, kall badsjö i motionsspåret.. Hon gillar att bada, den lilla tokan :)

Nu har hon fått vänta, medan jag jobbat.. vilket hon löst fint!
Jag inser att livet med hund passar mig bättre än livet utan.. men att lösningen som jag och Önskas matte har nu, är en perfekt lösning tills vidare.. Jag lånar när jag har tid, och däremellan bor hon där hon brukar :)
Trots att denna underbara tjej förgyller min dag tillsammans med min syster och roliga arbetskamrater, så inser jag att jag fortfarande saknar Atlas. Därav inser jag att min och Carinas lösning är optimal just nu, då jag har hund när jag känner mig fit for fight, annars inte!

Här nedan kommer den första bilden som redigerats/kollagerats i min nya dator.. Inget avancerat, men ändå!

Nu ska jag sova, så jag orkar upp imorrn!

Puss och kram hela da'n ;)

1 kommentar:

  1. Åh lille skruttan och skrutten! Underbara hundar!:)

    Dom är goa dom små liven,skönt att få låna henne lite ibland :)

    Mer promenader!!

    puss och kram!
    B

    SvaraRadera