onsdag, juni 30, 2010

Päronen på besök ;)

Ja, mina kära vänner och läsare.. Idag hade jag den stora äran att få bjuda mina goa föräldrar på fika på min balkong, som var aningen liten för 3 vuxnapersoner och en hund :D
Gick upp vid 16-tiden, käkade lite frukost efter en timmes promenad med lille skrutten..
När jag satt där passade jag på att smyglyssna på mina döva grannars otroligt intressanta diskussion angående dagens tv-tablå, varför tjejen i grannhuset skaffat sig en liten hund att gå runt och dra på, hur mycket leverkorv som fanns i hyllan i matvaruaffären bland annat.. Jag sitter och småler för mig själv, samtidigt som jag tycker att det är otroligt mysigt att lyssna på deras samtal.
När jag lyssnat ett tag drog jag fram dammsugaren, och tillverkade ytterligare en peruk av hundhår.. Vill någon köpa så finns den i mitt städskåp, i en dammsugarpåse ;)
Sedan var jag en sväng till affären, för att köpa nya frallor att bjuda på.
Kl. 20.30 dök besöket upp.. Vi åt smörgåsar och mös på min balkong.. Vi avslutade middagen med jordgubbspaj och vaniljvisp.. mums! Pappa åt mest som vanligt.. han är en riktigt gottegris :) Jag och mamma tog en promenad med hunden, medan pappa diskade undan lite. Sen sade vi farväl, de åkte hem och jag skulle snart börja jobba..
Här kommer lite bilder som visare hur det kan se ut när familjen myser tillsammans! Emma och Alex saknades såklart, men de kommer hem till helgen :)

Puss och Kram!

1 kommentar:

  1. Hallojsan!

    Tycker jag har varit in hit mest hela tiden utan att det varit uppdaterat å så plötsligt har jag missat 3 st inlägg *LOL* Så det kan vara....

    Saknar dig din tokiga sörlänning

    puzz och kram från norrlänningen

    SvaraRadera