måndag, april 26, 2010

2 x H = Hund i Hönsa ;)

Jaa, nu kommer vi igång.. träningsgänget med vår bra coach i spetsen..
Vi tränar minsann för att komma igång till tävlingssäsongen, de som kan.. vi andra vill bara bli bättre och lära oss nya saker!
Idag blev det Hönsa, efter en dags arbete samt lite powernap på dagen.. jag blir såå trött av min allergimedicin, men det är nog tur att den finns..
Vi gör som vanligt; kör hund, snackar skit, tipsar varandra, fikar och har allmänt trevligt :)
Idag fick jag även backup av min nya lilla vän.. Vi spelade ett hitta-på-spel och han berättade om både ditten och datten..
Vad det gäller hundkörandet, så gick det bra för alla ekipage. Det är så roligt eftersom vi ligger på lite olika nivå allihopa, man lär sig så mycket bara genom att titta.. Sen är vi ju så trevliga allhop också, det gör ju halva grejen ;)
Atlas och jag testade en ny belöningsform, vilket är att släppa 'dutten' på backen och kräva fullt fokus. När fullt fokus är uppnåt, belönar jag genom att han får hämta den, och sen leker vi..
Poletten trillade nog inte ända ner, men det är bara att nöta.. Jag ska inte tråka ut honom, och hur mycket man än tänker på det, så är det väldigt lätt att ändå hamna i samma hjulspår titt som tätt.. Jag tackar varmast för alla goda idéer och knep.. och tänker att; Jippie.. vi är på G nu :)
Nedan kan man se lite bilder från dagens aktiviteter.. Tack alla för en rolig eftermiddag/kväll!

Kram till alla goa crazy-bananas ;)




3 kommentarer:

  1. Hallå där. Vilken kul blogg och vilka fina kort. Synd att inte skallet hörs på fotot för det syns ju, ha ha. Kram Nina

    SvaraRadera
  2. Folk kan ju undra va vi hålls med... tänkte på korten på Anna och mig.

    SvaraRadera
  3. Nina.. jag tror att det finns andra bilder än den på dig och Anna, som kan funderas över.. t ex. du plattsom en pannkaka på magen ;)

    Men det var roligt.. jag längtar till onsdag nästa vecka :)

    SvaraRadera